کاوش مریخ، برنامه جدید سازمان فضایی کره‌جنوبی

0 24
کره‌جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ در مریخ فرود بیاید و به همین منظور جهت توسعه برنامه‌های فضایی خود تا آن زمان بیش از ۷۲ میلیارد دلار برای اکتشافات فضایی سرمایه‌گذاری می‌کند.

کره‌جنوبی با پرتاب ماهواره‌بر مجهز خود در مه۲۰۲۳ که جهت ارسال یک ماهواره تجاری در مدار بود به هفتمین کشور دارای وسیله پرتاب فضایی بومی و فناوری توسعه ماهواره تبدیل شد. نخستین عملیات پرتاب فرودگر ماه این کشور نیز برای سال ۲۰۳۲ برنامه‌ریزی شده است.

برنامه جدید سازمان فضایی کره‌جنوبی

برنامه جدید سازمان فضایی کره‌جنوبی شامل توسعه فناوری‌های فضایی، تحقیقات و پروژه‌های مختلف در زمینه فضانوردی و فضایی، ارتقا همکاری‌های بین‌المللی و همچنین شناخت و درک بهتر مریخ و انجام تحقیقات علمی متنوع در این سیاره است.

برنامه فضایی کره‌جنوبی برای فرود بر روی مریخ تا سال ۲۰۴۵ نشان از توسعه و پیشرفت چشمگیر این کشور در زمینه فضانوردی و تحقیقات فضایی است.
برنامه فضایی کره‌جنوبی برای فرود بر روی مریخ تا سال ۲۰۴۵ نشان از توسعه و پیشرفت چشمگیر این کشور در زمینه فضانوردی و تحقیقات فضایی است.

کره‌جنوبی حداقل سه پرتاب فضایی دیگر را تا سال ۲۰۲۷ اجرا می‌کند و برنامه‌هایی برای پرتاب ماهواره‌های نظامی در پیش دارد.

در راستای رقابت‌های فضایی، پرتاب اخیر ماهواره جاسوسی کره‌شمالی نیز موفقیت‌آمیز نبود و شکست دیگری را در عملیات‌های فضایی این کشور به ثبت رساند. اگرچه کره‌جنوبی، ژاپن و ایالات متحده پرتاب کره‌شمالی را به عنوان ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد ممنوعیت توسعه فناوری موشک‌های بالستیک محکوم کردند، اما می‌توان این تلاش ناموفق را یک جهش بزرگ برای این کشور تحریم شده، دانست.

منبع ana
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=79586
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها