فناوری‌ جدید برای محافظت از زمین

0 22

یک تیم تحقیقاتی مشترک از چین و اوکراین، سیارک‌های نزدیک به زمین را از طریق مشاهدات منظم برای دستیابی به موقعیت‌یابی و تعیین مدار دقیق آن‌ها زیر نظر گرفتند تا با فناوری جدید کاهش خطرات و ایمنی سیاره زمین و ساکنان آن را فراهم کنند.

احتمال تاثیر این سیارک‌ها بر سیاره زمین که مسیر حرکت آن‌ها در مجاورت مدار زمین قرار دارد یک تهدید جدی است که بر نیاز ضروری برای مشاهدات و پیگیری سریع موارد تازه شناسایی شده تاکید می‌کند.

با این حال، مشاهده اجسام متحرک سریع با زمان نوردهی طولانی‌تر می‌تواند منجر به تصاویر رگه‌ای شود؛ بنابراین دقت اندازه‌گیری‌های نجومی را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

روش چرخشی-دریفت-اسکن

محققان رصدخانه نجومی شانگهای (Shanghai Astronomical Observatory به اختصار SHAO)، زیر نظر آکادمی علوم چین (Chinese Academy of Sciences) و رصدخانه نجومی میکولایف (Mykolaiv Astronomical Observatory) در اوکراین، روشی نوآورانه به نام روش چرخشی-دریفت-اسکن (Rotating-Drift-Scan به اختصار RDS) توسعه دا‌ده‌اند که امکان تصویربرداری از سیارک‌ها در این شرایط را فراهم می‌کند.

سیستم نظارت جهانی بر سیارک‌ها به منظور محافظت از زمین در برابر برخورد احتمالی آن‌ها استفاده کرد.
دانشمندان از سامانه نظارت جهانی بر سیارک‌ها می‌توانند به منظور محافظت از زمین در برابر برخورد احتمالی آن‌ها با زمین استفاده کنند.

در این روش مجموعه داده گسترده شامل بیش از ۱۱ هزار اندازه‌گیری موقعیتی از ۵۰۰ سیارک بود که توسط دو تلسکوپ ۵۰ سانتی‌متری که به ترتیب در شهر شیان در شمال غربی چین از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۱۹ و در میکولایف اوکراین از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۱۱ واقع شده‌اند، ثبت شدند.

متخصصان با استفاده از این فناوری‌ها، می‌توانند به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر سیار‌ک‌ها را شناسایی کرده و به وسیله شبکه‌ای از تلسکوپ‌ها با دیافراگم کوچک به‌طور موثر برای تقویت سامانه نظارت جهانی بر سیارک‌ها به منظور محافظت از زمین در برابر خسارات بزرگی احتمالی در اثر برخورد استفاده کنند.

منبع ana
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=79174
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها