مجوز فعالیت قانونی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در زیمباوه

0 20

رئیس‌جمهور زیمباوه، درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بر فراز قلمرو این کشور را تایید کرد تا ماهواره اسپیس‌ایکس بتواند با خیال راحت در این کشور آفریقای جنوبی فعالیت کند.

امرسون منانگاگو (Emmerson Mnangagwa)، رئیس‌جمهور زیمباوه، می‌گوید: «انتظار می‌رود این تصمیم به افزایش دسترسی به اینترنت سریع و ارزان در این کشور، به ویژه در مناطق دورافتاده منتهی شود.» در ادامه وی بیان می‌کند: «سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) در زیمباوه به طور انحصاری توسط شرکت آی ام سی کامنیکیشنز (IMC Communications) ارائه می‌شود.»

راه‌اندازی رسمی استارلینک در کشورهای بیشتری در آفریقا

در سال ۲۰۲۱ تنها حدود ۳۵ درصد مردم زیمباوه به اینترنت دسترسی داشته‌اند، اما حالا استارلینک به کمک مردم این کشور آمده است. یکی از اهداف دولت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت استارلینک در این کشور، جلوگیری از قاچاق تجهیزات استارلینک از کشورهای همسایه‌ای چون زامبیا است.

راه‌اندازی رسمی استارلینک در کشورهای بیشتری در آفریقا
راه‌اندازی رسمی استارلینک در کشورهای بیشتری در آفریقا

حالا استارلینک به صورت رسمی و قانونی در کشورهای آفریقای مختلفی چون نیجریه، موزامبیک، زامبیا، کنیا و مالاوی فعالیت می‌کند. البته ماه گذشته دولت کشور آفریقایی کامرون دستور توقیف تجهیزات استارلینک در گمرک‌های این کشور را به دلیل عدم صورت مجوز داد.

چند روز قبل هم استارلینک در اندونزی با حضور مقامات رسمی و ایلان ماسک افتتاح شد.

منبع vista
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=79008
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها