۱۰ تا از بهترین فیلم‌های حمله‌ فضایی‌ها در تاریخ سینما

0 60

۱۰ مورد از بهترین فیلم‌های سینمایی را با موضوع حمله فضایی که دست کم در بعضی از سکانس‌هایشان، تخیل، هیجان و اکشن به بالاترین حد ممکن می‌رسند، قصد داریم معرفی کنیم.

در همین رابطه بخوانید: نقد علمی فیلم میان ستاره‌ای (اینتراستلار)+اینفوگرافیک

سال‌ها ذهن بشر را سوال‌هایی درباره وجود موجودات فضایی به خود مشغول کرده و صنعت سینما هم حسابی از تب یوفوها (UFO) درآمدزایی کرده است، اما فهرست زیر مجموعه‌ای از فیلم‌های علمی-تخیلی است که با گذر زمان تکامل پیدا کرده و همیشه شاهد روایت‌های جدید و متفاوتی از حمله‌ فضایی‌ها هستیم.

 آیا حمله فضایی فقط به حضور موجودات فضایی در زمین خلاصه می‌شود؟

پس در اینجا، فهرستمان را فقط به فیلم‌هایی که در آن‌ها حمله موجوداتی خارج از سیاره زمین که با نبرد‌هایی خشن قصد تصاحب زمین را دارند، محدود می‌کنیم.

۱. جنگ دنیا‌ها (۲۰۰۵)

فیلمی در ژانر علمی-تخیلی محصول کشور آمریکا به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) از رمان اچ. جی. ولز (H. G. Wells) با بازی تام کروز (Tom Cruise) است.

فیلم جنگ دنیا‌ها
فیلم جنگ دنیا‌ها

اگرچه جزو بهترین آثار او به حساب نمی‌آید، اما با فضاسازی تاریک و غیرمنتظره‌اش طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

۲. لبه فردا (۲۰۱۴)

یک فیلم علمی-تخیلی دیگر با بازی تام کروز و به کارگردانی داگ لیمان (Douglas Liman) ساخته شده است. این فیلم اقتباسی از رمان ژاپنی فقط باید بکشی (All You Need Is Kill) از هیروشی ساکورازاکا (Hiroshi Sakurazaka) می‌باشد.

فیلم لبه فردا
فیلم لبه فردا

فیلم لبه فردا محصول کشور آمریکا و انگلیس و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد که با ترکیب زیرکانه‌ حمله فضایی و سفر در زمان، یکی از غافلگیری‌های خوشایند سال ۲۰۱۴ بود.

۳. حمله جسد دزد‌ها (۱۹۵۶)

این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر وحشت و علمی-تخیلی به کارگردانی فیلیپ کافمن (Philip Kaufman) می‌باشد.

فیلم حمله جسد دزد‌ها
فیلم حمله جسد دزد‌ها

این فیلم که اقتباسی از رمان جک فینی (Jack Finney) است که علی‌رغم گذشت سال‌ها، همچنان تماشایی مهیج و دلهره‌آور است و به عنوان یکی از بهترین تمثیل‌های سیاسی دهه‌ ۵۰ میلادی شناخته می‌شود.

۴. حمله به بلوک (۲۰۱۱)

این فیلم یک کمدی علمی-تخیلی مهیج محصول انگلستان که داستان گروهی از نوجوانان را روایت می‌کند.

فیلم حمله به بلوک
فیلم حمله به بلوک

این فیلم داستان پسری به نام موریس است که به همراه دوستان خود دست به کشتن یک موجود فضایی می‌زنند. این کار آن‌ها باعث حمله گروهی موجودات فضایی به محل سکونت آن‌ها و وقوع اتفاقات جدیدی می‌شود.

۵. روز استقلال (۱۹۹۶)

یک فیلم اکشن و علمی-تخیلی آمریکایی شاهکار رولند امریش (Roland Emmerich) که با وجود ضعف‌های داستانی، با جلوه‌های ویژه عملی و دیجیتال و بازیگران متنوعی همچون ویل اسمیت (Will Smith) و جف گلدبلوم (Jeff Goldblum)، به فیلمی پرفروش و سرگرم‌کننده تبدیل شد.

فیلم روز استقلال
فیلم روز استقلال

این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری و نامزد جایزه اسکار بهترین صدا شد.

۶. مریخ حمله می‌کند! (۱۹۹۶)

فیلمی کمدی، علمی-تخیلی و عجیب و غریب از تیم برتون (Tim Burton) که با وجود شکست تجاری، با طنز سیاه و بازی درخشان ستارگانی همچون جک نیکلسون (Jack Nicholson) و مایکل جی. فاکس (Michael J. Fox)، طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

فیلم مریخ حمله می‌کند
فیلم مریخ حمله می‌کند

مریخ حمله می‌کند! ضد آمریکایی‌ترین محصول هالیوودی در دهه آخر قرن بیستم است و هجوی گزنده بر فرهنگ عامه (از جمله در زمینه‌های سیاست، نظامی‌گری، تلویزیون، موسیقی و غیره) به شمار می‌‌آید.

۷. نشانه‌ها (۲۰۰۲)

یکی از بهترین آثار علمی-تخیلی، رازآلود، درام، هیجان‌انگیز، مهیج، محصول ایالات متحده آمریکا و به کارگردانی ام.نایت شیامالان (M. Night Shyamalan) که با کاوش در مضامین ایمان و خانواده در پس زمینه یک حمله ترسناک فضایی است. فیلم نشانه‌ها

فیلم نشانه‌ها یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۲ بوده که موفق شده ۲۲۸ میلیون دلار در ایالات متحده آمریکا و بیش از ۴۰۸ میلیون دلار در سایر نقاط جهان فروش داشته باشد.

۸. پایان دنیا (۲۰۱۳)

یک فیلم کمدی، علمی-تخیلی و محصول کشور آمریکا، انگلستان است.

فیلم پایان دنیا
فیلم پایان دنیا

این فیلم آخرین قسمت از سه‌گانه‌ «سه طعم کورنتو» اثر ادگار رایت (Edgar Howard)، با نگاهی طنزآمیز به حمله فضایی تجربه‌ای منحصر به فرد و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد.

۹. آن‌ها زنده‌اند (۱۹۸۸)

اثری در ژانر ترسناک، علمی-تخیلی و اکشن از جان کارپنتر (John Carpenter) که براساس داستانی کوتاه نوشته شده و با فضاسازی خاص و اکشن، به درک بهتر فضای فرهنگی و اقتصادی آمریکا کمک می‌کند.

فیلم آن‌ها زنده‌اند
فیلم آن‌ها زنده‌اند

این فیلم دربار موجوداتی فضایی است که با شکل و شمایل انسانی در بین مردم زندگی می‌کنند و قدرت اصلی جامعه و از جمله تمام رسانه‌ها را نیز در اختیار گرفته‌اند.

۱۰. یک مکان ساکت ۱ و ۲ (۲۰۱۸ و ۲۰۲۱)

یک فیلم در گونه درام هیجان‌انگیز با ژانر ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی (John Krasinski) و محصول ایالات متحده آمریکا است.

فیلم یک مکان ساکت ۱ و ۲
فیلم یک مکان ساکت ۱ و ۲

اگرچه برخی این دو فیلم را در ژانر هیولایی طبقه‌بندی می‌کنند، اما هجوم موجودات بیگانه‌ی نابینا با حس شنوایی فوق‌العاده، آن‌ها را به فیلم‌های حمله فضایی نیز تبدیل می‌کند.

منبع asriran
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78594
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها