قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دو برابر شد

0 43

طرح اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که زمانی با قیمت مناسب همراهی قابل اعتماد برای اتصال در سراسر جهان به شمار می‌رفت، با افزایش دو برابری قیمت از ۲۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار رشد قابل توجهی یافته است. این تغییر برای مشترکین جدید بلافاصله اعمال شده است؛ اما کاربران فعلی که در حال استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هستند، تا ۱۶اوت۲۰۲۴ مهلت دارند.

طرح همراه سراسری استارلینک چیست؟

طرح‌های مختلف اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به دو دسته اصلی، طرح‌های مکان ثابت و طرح‌های قابل حمل تقسیم می‌شوند. استارلینک این طرح‌ها را به گزینه‌هایی با داده عادی یا اولویت‌دار تقسیم می‌کند.

طرح همراه سراسری، یک طرح قابل حمل برای استفاده بین‌المللی با ارائه داده نامحدود استاندارد به کاربران است که اجازه می‌دهد در هر کجای دنیا متصل بمانند. تا همین اواخر، این طرح مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین گزینه استارلینک برای دسترسی جهانی به اینترنت بود، اما با افزایش قیمت اخیر، این موضوع در حال تغییر است.

طرح همراه سراسری استارلینک
استارلینک

علی‌رغم افزایش قیمت طرح همراه سراسری، اما خبر خوب این است که برای افرادی که به اتصال بین‌المللی نیاز دارند در طرح‌های همراه اولویت‌دار استارلینک امکان استفاده از خدمات رومینگ جهانی و داده اولویت‌دار نیز وجود دارد که به کاربران سرعت بالاتر و عملکرد بهتری را تا اتمام زمان حجم‌شان می‌دهد.

پس از اتمام حجم داده اولویت‌دار، سرویس به حالت داده نامحدود استاندارد، مشابه طرح همراه سراسری، سوئیچ می‌کند. با این حال، با طرح‌های همراه اولویت‌دار شما هر ماه یک شروع قدرتمند را تجربه می‌کنید.

به عنوان مثال، در حال حاضر قیمت طرح همراه اولویت‌دار ۵۰ گیگابایتی استارلینک ۲۵۰ دلار در ماه است که در مقایسه با قیمت ۴۰۰ دلاری جدید طرح همراه سراسری، این مبلغ صرفه‌جویی قابل توجهی به میزان ۱۵۰ دلار است. به‌علاوه، کاربران هر ماه از مزیت ۵۰ گیگابایت داده اولویت‌دار بهره‌مند می‌شوند. در نتیجه طرح همراه اولویت‌دار ۵۰ گیگابایتی گزینه‌ مناسبتری برای مشتریان جدیدی که خواهان دسترسی جهانی به اینترنت هستند، می‌تواند باشد.

مزیت داده اولویت‌دار
مزیت داده اولویت‌دار

کاربران فعلی طرح همراه سراسری که با افزایش قیمت در ماه اوت مواجه‌اند نیز ممکن است بخواهند که این طرح جدید را جایگزین طرح فعلی خود کنند تا با افزایش ۵۰ دلاری ماهانه که بسیار ارزان‌تر از افزایش ۲۰۰ دلاری است از مزیت اضافی داده اولویت‌دار نیز بهره‌مند شوند.

دلیل احتمالی افزایش قیمت طرح همراه سراسری استارلینک

اما علت افزایش قیمت ناگهانی طرح همراه سراسری چیست؟ متاسفانه، استارلینک هنوز هیچ توضیحی در مورد دلیل دقیق این افزایش، میزان آن یا اینکه آیا افزایش قیمت برای سایر طرح‌ها نیز در نظر گرفته شده است یا خیر، ارائه نکرده است.

استارلینک پیش از این برای افزایش قیمت اخیر طرح استاندارد خود در مناطق خاص، به ظرفیت محدود اشاره کرده بود، اما این توضیح برای طرح همراه سراسری نمی‌تواند صدق کند. برخلاف طرح‌های مکان ثابت، طرح‌های قابل حمل تحت تاثیر محدودیت ظرفیت در مناطق خاص قرار نمی‌گیرند.

یک نظریه نشان می‌دهد که استارلینک احتمالا به‌طور کلی طرح همراه سراسری را برای اینترنت ماهواره‌ای حذف کند. همانطور که قبلا ذکر شد، طرح همراه اولویت‌دار ۵۰ گیگابایتی، همان ویژگی‌های طرح همراه سراسری را ارائه می‌دهد و همچنین کاربران از مزیت اضافی داده اولویت‌دار نیز بهره‌مند می‌شوند و همه این‌ها با قیمت پایین‌تری نسبت به همراه سراسری در دسترس است. به نظر می‌رسد طرح همراه سراسری دیگر در فهرست انتخاب طرح‌های فعلی استارلینک وجود ندارد.

استارلینک به‌طور رسمی هیچ برنامه‌ای برای حذف طرح همراه سراسری را تایید نکرده است.

منبع gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78539
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها