انبار فضایی، تحویل یک ساعته محموله به هر نقطه از جهان

0 26

یک استارتاپ آمریکایی با توسعه انبارهای فضایی مبتنی بر کپسول‌های قابل استفاده مجدد، تحول بزرگی در لجستیک نظامی ایجاد خواهد کرد. این کپسول‌ها قادر به ذخیره‌سازی محموله در مدار زمین و تحویل سریع آن به هر نقطه از جهان در عرض یک ساعت هستند.
این فناوری برای نخستین بار در ماموریت ری (Ray) در اوایل اکتبر۲۰۲۴ انجام خواهد شد و پس از چند هفته حضور در مدار زمین در نهایت یک فرود نرم در سواحل کالیفرنیا خواهد داشت.

کاربرد این انبارهای فضایی

این استارتاپ فضایی با عنوان اینورژن اسپیس (Inversion Space) در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد، سامانه انبارهای فضایی آن مزایای کلیدی دارد که از جمله آن‌ها تحویل محموله در عرض یک ساعت به هر نقطه از زمین، فرود دقیق با استفاده از سامانه‌های خودکار، کاهش هزینه، ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه در مقایسه با روش‌های سنتی حمل‌ونقل، انعطاف‌پذیری و قابلیت حمل طیف وسیعی از کالاها است.

کپسول‌های قابل استفاده مجدد اینورژن اسپیس برای ذخیره‌سازی طیف وسیعی از کالاها، از جمله تجهیزات پزشکی و نظامی، طراحی شده‌اند. سامانه‌های خودکار به این کپسول‌ها اجازه می‌دهند تا با دقت بالا در مقصد فرود آیند.

کاربرد این انبارهای فضایی شامل لجستیک نظامی و جابجایی سریع و کارآمد تجهیزات و تدارکات، امدادرسانی در بلایای طبیعی و ارسال سریع کمک‌های اضطراری به مناطق آسیب‌دیده و زنجیره تامین جهانی حمل‌ونقل سریع و قابل اعتماد کالاها است.

این فناوری، با انقلابی در نحوه جابجایی کالاها در سراسر جهان ایجاد می‌کند ظرفیت و کاربردهای گسترده‌ای در زمینه‌های نظامی، امدادرسانی و زنجیره تامین دارد.

منبع qudsonline
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=78386
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها