رصد زمین با ماهواره‌های بافتنی!

0 135

بریتانیا چند ماهواره با آنتن‌هایی شبیه به چتر را که مانند بافتنی به هم متصل شده‌اند، به فضا خواهد فرستاد. این آنتن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ماهواره بتواند به راحتی در برابر محیط سخت فضایی مقاومت کرده و از تشعشعات خورشیدی نیز در امان بماند. آنتن‌های مذکور که با یک توری تنگستن گره خورده‌اند، در هنگام پرتاب به راحتی تا شده و پس از قرار گرفتن در مدار به شکل چتری بزرگ باز می‌شوند تا یک شکل سهموی ایجاد کنند.

توری آنتن‌ها از نخ تیتانیوم با روکش طلا ساخته شده که به یک مجموعه از میله‌های کربنی متصل است و مقاومت آنتن را در برابر محیط سخت فضا افزایش می‌دهد. گفتنی است نخ اتصال آنتن راداری با استفاده از ماشین‌های بافندگی ویژه و پیشرفته بافته شده است.

در همین رابطه بخوانید: هدایت کامل یک ماهواره به دست هوش مصنوعی برای نخستین بار

آنتن ماهواره
آنتن ماهواره کارب‌سار

ماهواره‌های کارب‌سار

این آنتن‌ها با ۳ متر عرض، روی ماهواره‌های راداری به نام کارب‌سار (CarbSar) نصب می‌شوند؛ ماهواره‌هایی که برای ثبت تصاویر با وضوح بالا توسعه یافته و قرار است سال آینده میلادی در مدار زمین استقرار یابند. آنتن‌های نسل جدید ماهواره‌‌های کارب‌سار، سبک وزن و قابل حمل هستند.

ماهواره‌های ۱۵۰ کیلوگرمی کارب‌سار دارای عمر طراحی ۵ سال بوده و شرکت‌های بریتانیایی سورِی ستلایت (Surrey Satellite Technology) و آکسفورد اسپیس (Oxford Space Systems) آن‌ها را توسعه می‌دهند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73524
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها