اولین ایستگاه فضایی تجاری با همکاری ایلان ماسک تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود

0 228

شرکت آمریکایی وست (Vast) قصد دارد با همکاری شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک، تا دو سال دیگر یعنی در سال ۲۰۲۵ اولین ایستگاه فضایی تجاری را راه‌اندازی کند. ایستگاه فضایی مذکور که هِوِن-۱ (Heaven-1) نام دارد، بسیار کوچک و چندان بزرگ‌تر از کپسول فضایی اسپیس‌ایکس نخواهد بود.

هدف فعلی این است که به لحاظ علمی، شرایط زندگی ۴ نفر درون هون-۱ آن بررسی شود. این ایستگاه می‌تواند با گردش خود، جاذبه ماه را شبیه‌سازی کند و وست امیدوار است در نهایت، آن را به یکی از ماژول‌های ایستگاه فضایی بزرگ‌تری که در آینده توسعه خواهد داد، تبدیل کند.

در همین راستا حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) اسپیس‌ایکس، پلتفرم ایستگاه را به مدار لئو انتقال می‌دهد و سپس در قالب ماموریت وست-۱ (Vast-1)، فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) اسپیس‌ایکس، ۴ فضانورد را برای اقامتی ۳۰ روزه به این ایستگاه اعزام می‌کند.

ایستگاه‌های فضایی تجاری

رقبای دیگر هم سودای تاسیس یک ایستگاه فضایی خصوصی-تجاری را در سر می‌پرورانند، اما وست برنامه دارد از رقبایش پیشی بگیرد و زودتر از آن‌ها ایستگاه فضایی خود را راه‌اندازی کند. به‌ عنوان مثال، شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) راه‌اندازی ایستگاه فضایی اوربیتال ریف (Orbital Reef) را به نیمه دوم دهه جاری میلادی موکول کرده است.

ایستگاه‌ فضایی تجاری
ایستگاه‌ فضایی هیون-۱

شرکت‌های آمریکایی لاکهیدمارتین (Lockheed Martin) و نانورکس (Nanoracks) هم انتظار نمی‌رود تا پیش از سال ۲۰۲۷، عملیات تاسیس ایستگاه استارلب (Starlab) خود را آغاز کنند. بیشترین شانس برای نزدیک شدن به وست را شرکت آمریکایی آکسیوم (Axiom) دارد که چنین عملیاتی را برای اواخر سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است.

منبع gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73517
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها