کشف هیجان‌انگیز دانشمندان؛ گرانش می‌تواند نور ایجاد کند

564

دانشمندان به کشف بسیار جالبی در مورد یکی از اساسی‌ترین نیروها در جهان دست یافته‌اند که بر اساس آن ظاهرا عامل ایجاد نور در اولین لحظات تشکیل کیهان، گرانش بوده است. بر اساس اعلام محققان، امواج گرانشی در جهان اولیه آن‌قدر قوی بوده‌اند که به دلیل تکان دادن بسیار شدید فضا-زمان، تشعشع ایجاد کرده‌اند.

نظریه اصلی پشت این باور بر قدرت امواج گرانش موجود در جهان اولیه استوار است، زمانی که کیهان اولیه شکل گرفت و رویدادی موسوم به انبساط کیهان را تجربه کرد. در نتیجه جهان در مدت بسیار کوتاهی به شدت منبسط شد و موجی از امواج گرانشی را ایجاد نمود که بارها و بارها با یکدیگر برخورد می‌کردند.

رکورد رصد امواج گرانشی

قدرت بالای امواج گرانشی در کیهان اولیه

بر اساس دانش امروز ما این امواج به شدت ضعیف هستند و برای شناسایی آن‌ها به تجهیزات بسیار قوی نیاز است. اما دانشمندان معتقدند چنین امواجی در روزهای اولیه کیهان بسیار قوی بوده‌اند، به طوری که می‌توانستند نور ایجاد کنند.

دانشمندان همچنین می‌گویند این امکان وجود دارد که برخی از امواج گرانشی در جهان اولیه در جای خود تقریبا بی‌حرکت شده و مقادیر عظیمی انرژی را در یک مکان نگه داشته باشند. بنابراین چنین مناطقی میدان الکترومغناطیسی جهان را در آن زمان برانگیخته و تابش و نور ایجاد کرده‌اند. این کشف می‌تواند به درکی بسیار بهتر در مورد یکی از تاریک‌ترین زمان‌های جهان ما یعنی کیهان اولیه منجر شود.

منبع yahoo
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73115
مطالب پیشنهادی اسپاش