با بالون هلیومی به استراتوسفر زمین سفر کنید

0 1,113

یک استارت‌آپ ژاپنی قصد دارد با طراحی نوعی بالون مقرون به‌ صرفه رویای سفر به استراتوسفر زمین را برای عموم مردم محقق کند. استارت‌آپ ایوایا گیکن (Iwaya Giken) در طرح خود با استفاده از یک بالون فضایی هلیومی، یک کابین دو نفره را به لایه استراتوسفر جو زمین می‌برد.

کابین این بالون شبیه یک توپ کوچک، گرد و پلاستیکی است که خلبان و یک مسافر در آن حضور داشته و می‌توانند تا ارتفاع ۲۴ کیلومتری بر فراز زمین بالا برود. مسافران از آنجا می‌توانند انحنای کره زمین را مشاهده کرده و از خلا موجود لذت ببرند.

در همین رابطه بخوانید: گردشگری فضایی از راه دور با ربات ژاپنی

برخلاف سایر شرکت‌های گردشگری فضایی، طرح نوآورانه ایوایا گیکن، نیازی به طی دوره آموزشی برای مسافران دارد. اگرچه انتظار می‌رود هزینه اولیه این سفر ۱۸۰ هزار دلار باشد، اما ایوایا گیکن تصمیم دارد در نهایت آن را به چند مقداری بسیار کمتر کاهش دهد.

این بالون هلیومی با گذشت دو ساعت به ارتفاع مورد نظر خود می‌رسد و پس از یک ساعت گشت به سطح زمین بازمی‌گردد. بدین ترتیب، مسافران می‌توانند از ارتفاعی بالاتر از هواپیماهای مسافربری، منظره زمین را مشاهده کنند.

سفر به فضا با بالون ژاپنی

با این‌ حال، طراحی کابین این بالون هوایی، فضای نسبتا محدودی را ارائه می‌دهد. برای مقایسه، شرکت آمریکایی ورلد ویو (World View) در حال کار بر روی کپسولی بسیار جادارتر با هزینه پیش‌بینی‌شده ۵۰ هزار دلار برای هر مسافر است.

همچنین شرکت آمریکایی اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) نیز در حال توسعه یک بالون برای انتقال مسافران به استراتوسفر زمین با هزینه ۱۲۵ هزار دلار برای هر نفر است. طراحی این کپسول مجلل، جادار و راحت بوده و در کنار سرو نوشیدنی برای مسافران، تجربه بصری شگفت‌انگیز و جدیدی را ارائه می‌دهد.

کابین بالون Iwaya Giken
کابین بالون شرکت Iwaya Giken

ایوایا گیکن با وجود ابعاد کوچک کاببین خود امیدوار است با کاهش هزینه سفر، مشتریان متعددی را جذب خود کند. این شرکت در حال حاضر درخواست‌های سفر با بالون را تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی می‌پذیرد و پنج مسافر اول این سیاحت هوایی در ماه اکتبر معرفی خواهند شد.

منبع gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72866
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها