توسعه منظومه ماهواره‌ای در مدار بسیار کم ارتفاع زمین

0 89

چین در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای در مدار بسیار کم ارتفاع زمین است که به فاصله ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری زمین اطلاق می‌شود. ماهواره‌هایی که در چنین ارتفاع‌هایی پرواز می‌کنند، در مقایسه با مدارهای ماهواره‌ای رایج، به هزینه‌های تحقیق و توسعه کمتری نیاز داشته و کارآیی بیشتری در جمع‌آوری و انتقال اطلاعات ارائه می‌دهند. مدار زمین چیست و انواع مدارهای ماهواره‌ای کدامند؟

کلاس آنلاین مجازی نجوم

به عنوان مثال، ماهواره‌های سنجشی در مدارهای بسیار کم ارتفاع، با وزن و هزینه‌ای بسیار کمتر، بازدهی بهتری خواهند داشت و می‌توانند با سرعت بیشتری به پایش بلایای طبیعی و سایر شرایط اضطراری بپردازند. آن‌ها همچنین قادرند در مدت زمان کوتاه‌تری تصاویر با وضوح بالا تهیه کرده و در نتیجه قابلیت گردآوری داده‌ها را بهبود بخشند.

زمان‌بندی پرتاب ماهواره‌ها

بنابر اعلام شرکت علوم و صنایع هوافضای چین (CASIC) اولین ماهواره این منظومه در سپتامبر سال جاری میلادی پرتاب خواهد شد. منظومه مورد اشاره، فناوری‌های مهمی مانند پرواز در ارتفاع‌های بسیار کم، تصویربرداری با وضوح بالا از زمین، پردازش هوشمند داده‌ها و انتقال مستقیم اطلاعات به ایستگاه‌های زمینی را آزمایش خواهد کرد. چین پیش‌تر از ایجاد یک زیرساخت فضایی سنجشی با امکان پوشش جهانی و کارآیی مناسب خبر داده بود.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72807
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها