اتصال مستقیم گوشی‌های سامسونگ به اینترنت ماهواره‌ای ممکن می‌شود

0 600

شرکت سامسونگ قصد دارد مودم استاندارد جدیدی را در گوشی‌های هوشمند خود به کار ببرد که ارتباطات مستقیم ماهواره‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. این مودم 5G قرار است در تراشه اگزینوس (Exynos) که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ وجود دارد، تعبیه شود.

اطلاعات سامسونگ عمدتا بر توضیح فناوری‌های کاربردی و عملکرد مودم متمرکز بوده و هنوز درباره ماهواره‌ها که زیرساخت ضروری دیگری برای ایجاد اتصال هستند، توضیحی ارائه نشده است.

ماهواره تلفن همراه موبایل

در همین رابطه بخوانید: اتصال تلفن‌های همراه به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا دو سال دیگر

اتصال مستقیم گوشی‌های اپل و هوآوی به اینترنت ماهواره‌ای

اپل اولین شرکتی بود که اتصال مستقیم گوشی‌های آیفون خود به ماهواره را با کمک ماهواره‌های شرکت آمریکایی گلوبال استار (Globalstar) ایجاد کرد. اپل ابتدا این فناوری را در ایالات متحده و کانادا در دسترس قرار داد و سپس امکان استفاده از این خدمات را در فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا فراهم آورد.

شرکت هوآوی نیز یکی دیگر از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که با بهره‌گیری از منظومه ماهواره‌ای ناوبری بیدو (Beidou) چین به این رقابت پیوسته است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک باید شاهد گسترش روزافزون ارتباطات ماهواره‌ای تلفن‌های همراه در سراسر جهان باشیم؛ به خصوص نقاط دورافتاده که خدمات ارتباطات زمینی در دسترس نیست و یا مناطقی که با محدودیت‌های ارتباطی مواجه هستند.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72761
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها