پیش بینی ها در خصوص صنعت کریپتو در سال 2023

0 376

انتظار می رود پذیرش بلاک چین در سال 2023 علاوه بر اختلافات فرهنگی پیرامون آن افزایش یابد.

امسال برای بازار کریپتو، سال پرفراز و نشیبی بوده است، به طوری که بسیاری از نهادهای غیرمتمرکز و متمرکز شکست خورده اند یا در تلاش برای ادامه حیات هستند. به نظر می رسد که ما در مراحل پایانی بازار نزولی هستیم، همچنین بازیگران و روش های غیرقانونی پاکسازی می شوند که برای بلوغ کل سیستم ضروری است. با این وجود ، فناوری‌های Web3 که از این زمستان کریپتو پدید می‌آیند همه چیز را تغییر خواهند داد. اگر به فناوری بلاکچین و مطالب مشابه علاقه مندید یا قصد خرید ارزهای دیجیتال مانند ارز تتر را دارید میتوانید به وب سایت صرافی نیپوتو مراجعه کنید.

Web3 نشان‌دهنده تحول بعدی تبادل اطلاعات است، همچنین به یک جامعه صنعتی‌تر ختم خواهد شد. این فناوری به گونه ای طراحی شده است که انسان را در مرکز و حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد. فناوری بلاک چین روش جدیدی برای تعامل با اینترنت به ارمغان خواهد آورد و نحوه تعامل ما با یکدیگر را به طور اساسی تغییر خواهد داد. در ادامه برخی از پیش بینی ها برای آنچه که در سال 2023 می توانیم انتظار داشته باشیم بررسی شده است.

1) سرمایه گذاری مخاطره آمیز کریپتو تا نیمه اول سال 2023 به کاهش ادامه خواهد داد، اما این لزوما چیز بدی نیست. بلکه تا حدی در حال عادی شدن است که عقلانی است. سرمایه‌گذاران منتظرند همه چیز به پایان برسد و در عین حال نگرانی‌های کلان اقتصاد کلان و ریسک رکود جهانی را بررسی کنند. در عین حال، روش تسویه حساب جدید (لایه 1/2)، قابلیت همکاری (لایه 0/پل)، پروتکل‌های وام دهی و معاملاتی برای پر کردن خلاء ناشی از تغییرات پس از هک‌های اخیر، کسری خزانه، تغییرات نظارتی همچنان توسعه خواهد یافت.

2) در سال 2023 نیاز به برندهای بزرگ از بین خواهد رفت. شرکت کنندگان در نهایت متوجه خواهند شد که وقتی هیچ جریان پول خارجی از سوی برندهای بزرگ وجود ندارد و تنها چیزی که داریم یک توکن است که ارزش آن بر اساس دلارهای کاربران و دلالان تعیین می شود. درعوض، پروژه‌ها از برندهای بزرگ و تبلیغات، بازاریابی و دلارهای حامی آن‌ها استفاده می‌کنند تا رویای Web3 از طریق تقسیم سرمایه خارجی بین کاربران واقعی محقق شود. برندهای Web2 – مانند نایکی، استارباکس و متا – با تمرکز مداوم بر روی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان فرمت ترجیحی، و با تأکید بر جذب مشتری و مشارکت بیش از کسب درآمد، به آزمایش در حوزه Web3  ادامه خواهند داد.

3) مردم متوجه خواهند شد که طرز فکر بسیاری در مورد جامعه Web3 اشتباه است. «جامعه» صرفاً واژه‌ای دوست‌داشتنی بود که عمدتاً برای توصیف «تعدادی از دلالان که رویای مشترک کسب ثروت سریع دارند و پس از توقف رشد پروژه را رها می‌کنند» استفاده می‌شود. در حالی که ما همچنان شاهد استثناهایی خواهیم بود – مانند جوامع مالی غیرمتمرکز قوی و متعهد، و همچنین سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز آنلاین به آفلاین مانند LinksDAO – .

4) با کاهش هزینه های توسعه برنامه Web3 و افزایش هزینه های جذب کاربر، بر کیفیت و کشف تأکید می شود. Web3 دارای App Store و AdMob خواهد بود که به توسعه دهندگان و کاربران کمک می کند تا یکدیگر را به طور موثرتری پیدا کنند. L1s و کیف پول‌ها در ابتدا برای این موقعیت رقابت می‌کنند، اما احتمالاً یک بازیکن جدید این موقعیت را به دست خواهد گرفت. برنامه‌های Breakout Web3 در سال 2023 بیشتر شبیه برنامه‌های دانلود شده و پردرآمد در روزهای اولیه تلفن همراه خواهند بود – تجربه کاربری ساده و گرافیک با تعامل بصری اما خلاقانه و مکانیسم‌های کسب درآمد مانند انگری بردز در سال 2009.

5) روند کنونی که به سمت «پایداری» در بازی‌ها پیش می رود و از جهاتی ناشی از موفقیت Axie Infinity – است موجی از محصولات با ثبات داخلی ایجاد می‌کند، اما فاقد ماهیت رونق و رکود پویا هستند. با گذشت زمان، توسعه دهندگان بازی دوباره یاد خواهند گرفت که حدس و گمان بازار بخشی از سرگرمی است و سعی می کنند آن را به روش های سالم و مسئولانه ترکیب کنند.

 

۶) Web3 و اپلیکیشن‌هایی که از نظر عملکردی شبیه‌سازی‌شده از کسب‌وکارهای موجود اما با برخی از اجزای اصلی بلاک‌چین هستند، به ارائه جایگاهی مستحکم ادامه خواهد داد. این برنامه‌ها بازاری از کاربران ایجاد می‌کنند که می‌خواهند همان محصول اصلی سنتی را ارائه دهند، اما تمایلی به ادغام با Web3 دارند، مشابه بسیاری از شرکت‌های اینترنتی اولیه (مانند آمازون به عنوان یک کتاب‌فروشی وب) یا شرکت‌های تلفن همراه (مانند Robinhood به عنوان تلفن همراه).

 

7) برای مقابله با هزینه‌های انطباق و سربار، برنامه‌های بلاک چین به طور فزاینده‌ای به توکن‌های موجود و با سرمایه کلان برای تقویت مکانیسم‌های مرتبط با توکن‌ها تکیه می‌کنند. اتریوم همچنان نقشه راه خود را در سال 2023 به تأخیر می اندازد، اما زمانی که نهایتاً به روزرسانی را برای کاهش هزینه های گس ارائه کرد، علاقه به L1 های جایگزین تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

 

8) استیبل کوین‌ها مانند USDT موارد استفاده بیشتری را در خارج از بازارهای سرمایه کریپتو پیدا می‌کنند، که منجر به پذیرش جریان اصلی – در درجه اول در بین مشاغل – و نوآوری در Web3 می‌شود. تحقیقات و توسعه دولت‌ها و بلاک چین خصوصی ادامه خواهد داشت و برخی زیرساخت‌های عمومی متمرکز مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا زیرساخت‌های بازار را اعلام می‌کنند.

9) جنگ‌های فرهنگی پیرامون کریپتو تا پایان سال 2023 داغ خواهد شد و به چرخه انتخابات ایالات متحده منتهی می‌شود. رونق و رکود با هک های تصادفی (مانند Wormhole)، قرار گرفتن در معرض خطر (مانند Terra) و کلاهبرداری آشکار (مانند SafeMoon) ادامه خواهد داشت. سیاستمداران بیشتری در قبال ارزهای دیجیتال مواضع محکمی اتخاذ خواهند کرد. با این حال، دولت ایالات متحده همچنان در مورد مقررات، به ضرر صنعت داخلی، بلاتکلیف خواهد بود. هر مقرراتی که ظاهر شود همچنان می‌تواند موجب نابودی پروژه‌های مخاطره‌آمیز شود.

10) در سال 2023 مناطق رشد جدیدی فراتر از روایت های رایج موجود مانند پروژه های NFT، پروژه های بازی برای کسب درآمد، L1 های جایگزین و غیره شروع می شود. چرخه بعدی را به حرکت درآورد، و امیدواریم که این چارچوب‌های جدید، موجب سودمندی و پذیرش واقعی مصرف‌کننده شود و چند صد میلیون کاربر/کیف پول ارز دیجیتال جدید را وارد بازار کند. در صورت تمایل به بررسی قیمت تتر می توانید از طریق وب سایت صرافی نیپوتو اقدام کنید.

تردیدهای آینده نیز نشان‌دهنده فرصت‌ها هستند، و کسانی که می‌توانند به سرعت خود را تطبیق دهند، در صورت وقوع تغییرات مهم، سود خواهند برد.

منبع: نیپوتو

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72624
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها