بالون آمریکایی وارد رقابت با ماهواره‌های سنجشی می‌شود

0 79

شرکت آمریکایی ورلدویو (World View) قصد دارد از بالون خود برای تصویربرداری از زمین استفاده کند تا به این ترتیب به عنوان رقیبی جدی برای ماهواره‌های سنجش از دور مطرح شود. این بالون استراتوسفری با نام استراتولایت (Stratollite) می‌تواند طی ۴۵ روز به طور مداوم از مناطق مورد نظر تصویربرداری کند. بالون استراتوسفری به بالونی گفته می‌شود که در استراتوسفر جو زمین به پرواز درمی‌آید و عموما بین ۱۸ تا ۳۷ کیلومتر از سطح دریا اوج می‌گیرد.

بالون استراتولایت

به گفته ورلدویو، استراتولایت با GSD بین ۵ تا ۷ سانتی‌متر در مقابل GSD ماهواره‌ها که ۳۰ سانتی‌متر است، به تهیه تصاویر خواهد پرداخت. GSD سرواژه عبارت Ground Sampling Distance است که در لغت به معنای فاصله تصویربرداری از زمین یا اندازه هر پیکسل روی تصویر است و نشان می‌دهد چه ابعادی روی زمین برای مشخص شدن ارتفاع پرواز در ارائه تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بالون بالن فضا

به علاوه، این شرکت ادعا می‌کند تصویربرداری مادون قرمز را با استفاده از بالون استراتولایت ارائه خواهد داد و اکنون نیز در حال کار بر روی یک محموله راداری است. ورلدویو پیش‌تر خود را در حوزه گردشگری فضایی مطرح کرده بود، اما اکنون بازار سنجش از دور را به عنوان بازار اصلی خود برای چند سال آینده معرفی می‌کند.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72509
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها