کشف یک شهاب‌سنگ بزرگ و کمیاب در قطب جنوب

0 419

گروهی از محققان پنج شهاب‌سنگ از جمله یک شهاب‌سنگ کمیاب و بزرگ ۷/۶ کیلوگرمی را در قطب جنوب پیدا کردند. به اعتقاد ماریا والدز (Maria Valdes)، پژوهشگر حوزه شهاب‌سنگ در موزه تاریخ طبیعی فیلد (Field Museum) آمریکا، پیدا کردن یک سنگ فضایی کمیاب با این اندازه و وزن می‌تواند برای دانشمندان بسیار جالب توجه باشد.

به گفته او، ظرف صد سال گذشته حدودا ۴۵ هزار شهاب سنگ در قطب جنوب پیدا شده است. با این حال تنها چیزی حدود صد نمونه از آن‌ها سنگین‌تر از ۷/۷۱ کیلوگرم وزن داشته‌اند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه شهاب سنگ را بشناسیم، مقاله ما را در این باره مطالعه کنید.

شهاب‌سنگ‌های قطب جنوب

قطب جنوب، بهشتی برای جویندگان شهاب‌سنگ‌ها به شمار می‌رود. چون نه تنها طبیعت سفید رنگ و پوشیده از برف آن، تشخیص سنگ‌ها را ساده‌تر می‌کند؛ بلکه آب و هوای بسیار سرد در این منطقه نیز باعث محافظت از این اجرام می‌شود.

شهاب‌سنگ‌ قطب جنوب
از شهاب‌سنگ‌های قطب جنوب

این تیم تحقیقاتی برای پیدا کردن اجرام مورد نظر خود از روش جدیدی بهره بردند و با استفاده از تصویربرداری ماهواره‌ای، مناطق مستعد کشف شهاب‌سنگ را شناسایی کردند. به عقیده وینسین دی‌بیل (Vinciane Debaille)، سرپرست تیم مذکور، علی‌رغم این که جست‌وجو در مناطق ناشناخته تجربه‌ای جالب و لذت‌بخش است، اما پیدا کردن شهاب‌سنگ در واقعیت بسیار دشوارتر از چیزی‌ست که به نظر می‌رسد!

علی‌رغم این که دسامبر در حقیقت زمان تابستانی جست‌وجو در قطب جنوب به شمار می‌رود، اما تیم جست‌وجوی مذکور همچنان باید با دمای بسیار سرد این منطقه و سفرهای طولانی و طاقت‌فرسا با برف‌رو‌ها (Snowmobile) سر می‌کردند. این شهاب‌سنگ‌ها قرار است در موسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک (RBINS) مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.

منبع gadgetnews asriran
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72362
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها