۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال است

0 833

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی به نقل قول از یک مقام مسئول از فعال بودن ۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران خبر داد. این درحالی است که ایلان ماسک به تازگی فعالیت ۱۰۰ دستگاه استارلینک در ایران را تایید کرده بود. مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی تهران، فروش تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در تهران را تایید کرد و گفت: «خرید و فروش این کالا غیرقانونی است.»

محبی افزود: «ورود این دستگاه‌ها به صورت قاچاق است و به همین علت امکان استفاده از این دستگاه رشد زیادی خواهد داشت.» او با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های استارلینک در حوزه وزارت ارتباطات است، از دستگاه‌های مربوطه خواست تا ورود این تجهیزات به کشور را مدیریت کنند.

اینترنت ماهواره‌ای تلفن همراه موبایل
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اتصال مستقیم تلفن‌های همراه به اینترنت استارلینک

محبی اواسط مرداد سال گذشته هشدار داده بود اگر دولت تجهیزات استارلینک را وارد نکند، این دستگاه‌ها به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند؛ حال این پیش‌بینی او تحقق یافته است. تاکنون بیش از ۳۵۰۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شده است و اکنون حتی خبرهایی از امکان اتصال مستقیم تلفن‌های همراه تا دو سال آینده به اینترنت استارلینک منتشر شده است که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک سیطره اینترنت ماهواره‌ای را بر دنیا تجربه خواهیم کرد.

در همین رابطه بخوانید: اتصال تلفن‌های همراه به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا دو سال دیگر

خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اکنون در اغلب نقاط جهان ارائه می‌شود. شرکت اسپیس‌ایکس که تحت مدیریت ایلان ماسک این خدمات را راه‌اندازی کرده است، برنامه دارد در گام اول ۱۲ هزار ماهواره استارلینک و در صورت کسب مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره را برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به فضا پرتاب کند.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71953
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها