ایران و روسیه همکاری‌های فضایی را توسعه می‌دهند

0 199

سازمان‌های فضایی ایران و روسیه توافق‌هایی را به منظور توسعه همکاری‌های فضایی میان دو کشور به انجام رساندند. در همین راستا حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران، و یوری بوریسف (Yury Borisov)، رئیس آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos)، پس از دو روز مذاکرات فشرده در جزیره کیش، سندی از توافقات انجام‌شده میان دو کشور را امضا کردند.

همکاری فضایی ایران و روسیه

طبق این سند، دو کشور با یکدیگر تفاهم کرده‌اند که در زمینه توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه زیرساخت‌ها به صورت مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و در مجموع توسعه همکاری‌ها اقدام کنند.

ایران هوافضا

براساس مذاکرات صورت‌گرفته میان ایران و روسیه و طبق سند مذکور، چارچوب همکاری‌های آینده دو کشور در زمینه فضایی مشخص شده و دو طرف گام بلندی در زمینه همکاری مشترک در حوزه فضایی برداشته‌اند که این همکاری‌ها سطح مناسبات دو کشور را هم افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است، طبق تفاهم‌های صورت‌گرفته، دور جدید مذاکرات کارشناسی در آینده نزدیک میان ایران و روسیه آغاز خواهد شد و دو طرف جزئیات تفاهمات را مشخص کرده و مقدمات امضای قرارداد را تسهیل خواهند کرد.

منبع isa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71700
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها