زمین در حال فرو رفتن در باتلاق تشعشعی با پروژه ایلان ماسک

3 3,305

کمال یزدانی: شبکه ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس، متشکل از هزاران ماهواره استارلینک مشابه 5G است که امواج مایکروویو را در پرتوهای بسیار جهت‌دار در منطقه ۲۰ گیگاهرتز ارسال می‌کند. این بدان معناست که ما و همه موجودات زنده با امواج مایکروویو قوی‌تر از 4G و سامانه‌های بی‌سیم قبلی، بدون رضایت خودمان تحت تابش قرار می‌گیریم. بسیاری از دانشمندان عمیقا در مورد تاثیر این دوز فزاینده تشعشع بر موجودات زنده نگران هستند.

اگر استارلینک را کنار بگذاریم، امروزه تقریبا ۳ هزار ماهواره در مدار زمین وجود دارد. ۸ هزار ماهواره از زمان اسپوتنیک (Sputnik) شوروی به مدار فرستاده شدند که از این تعداد ۲۲۱۸ ماهواره هنوز فعال هستند. این امر بیش از نیم قرن طول کشید.

در ۲۸اکتبر۲۰۲۲، اسپیس‌ایکس شصت و پنجمین دسته شامل ۶۰ ماهواره خود را پرتاب کرد. آن‌ها هر هفته دسته‌های جدیدی را پرتاب می‌کنند. استارلینک امروزه تقریبا ۳۹۰۰ ماهواره در مدار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن ۴۲ هزار ماهواره در یک دهه است. طول عمر تخمینی یک ماهواره تنها ۵ تا ۱۰ سال است.

استارلینک‌های کنونی از ۹۹ درصد از ۳ هزار ماهواره دیگر در مدار روشن‌تر هستند. زیرا در مدارهای پایین‌تر، نزدیک‌تر به سطح زمین هستند و بازتاب بیشتری نسبت به پیش‌بینی مهندسان استارلینک دارند.

فاجعه‌ ماهواره‌های استارلینک

کلندر کیلیچ (Kalender Kılıç)، مالک یک شرکت در هلند، در بخش تجویز آینده‌ای سالم‌تر برای اروپایی‌ها در کنفرانس آینده اروپا در مقاله‌ای تحت عنوان «زمین در حال فرو رفتن در باتلاق تشعشعی» اظهار دارد: «ماهواره‌هایی که ایلان ماسک برای اینترنت به فضا ارسال خواهد کرد، یک قتل عام جهانی است؛ خطر نیروگاه هسته‌ای در زیر، خطر ماهواره استارلینک در بالا.»

وی ادامه می‌دهد: «خواهشمندم این موضوع را برای بحث در شورای عالی باز کنیم، در غیر این صورت وارد فرآیندی می‌شویم که دنیا را به نابودی می‌کشاند. فوتون‌هایی که میلیاردها بار ارتعاش می‌کنند باعث از کار افتادن نورون‌های مغز انسان و خستگی سیستم ایمنی می‌شود.»

در همین رابطه بخوانید: ایلان ماسک: پایان دنیا نزدیک است و انسان باید به مریخ برود

فاجعه‌ ماهواره‌های استارلینک
ماهواره‌های استارلینک

او می‌گوید: «باید بگوییم لطفا بس کنید! نوزادان و مادران باردار در شرایط بسیار سختی قرار خواهند گرفت، زیرا مرکز جمع‌آوری خون نوزاد مادر باردار در طحال و کبد است، نه در استخوان. این تعداد فرکانس ماهواره‌ای باعث ایجاد هارمونیک می‌شود. لطفا دقت کنید، این یک قتل عام است! من آماده هستم تا اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع به شما بدهم. لطفا بیایید از نوزادان و کودکان محافظت کنیم.»

کلندر کیلیچ ادامه می‌دهد: «لطفا بیایید در یک رشته جهانی برای ایستگاه‌های پایه باشیم. این یک ناآگاهی بزرگ است که بگوییم تشعشعات غیر یونیزه از اثر دوگانه تشعشع بی‌ضرر است! تشعشعات یونیزه‌کننده آسیب‌های فوری دارند و اگرچه پرتوهای غیر یونیزه الکترون‌ها را در ساختار مولکولی الکترون پاره نمی‌کنند، ولی ناهنجاری‌های جدی را در قطبش سلولی، تقویت حرارتی و سیستم عصبی افزایش می‌دهند. کلام آخر اینکه در دنیا، کوری بزرگی در مورد تابش وجود دارد!»

جوک گیل، از شهر روچستر آمریکا و مهندس نرم‌افزار بازنشسته‌ای که به مدت ۳۹ سال در منطقه سیلیکون ولی (Silicon Valley) آمریکا کار کرده است، می‌نویسد: «بسیاری از دانشمندان عمیقا در مورد تاثیر این دوز فزاینده تشعشع بر موجودات زنده نگران هستند و در حال حاضر افراد زیادی نسبت به تشعشعات ضعیف‌تری که از آنتن های Wi-Fi و 4G ساطع می‌شود، بسیار حساسند.»

به گفته وی، وقت آن است که از اصل احتیاط استفاده کنیم و قبل از اینکه آسیب بیشتری وارد شود، این منابع جدید تشعشع را که برای اثرات سلامتی مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند، متوقف کنیم. اگر مشتاقید بیشتر درباره اینترنت ماهواره ای بدانید کلیک کنید.

زیان‌های 5G

در سپتامبر۲۰۱۷، پزشکان و دانشمندان درخواست تجدیدنظر 5G را راه‌اندازی کردند؛ طوماری که از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا عرضه 5G را متوقف کند و به آن اشاره می‌نماید که خطرات سلامتی قریب‌الوقوع مانند افزایش خطرات سرطان، استرس سلولی و آسیب ژنتیکی وجود دارد.

این طومار تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۰ امضاکننده داشت. در مارس۲۰۱۹، سلین فرمولت، وزیر محیط زیست بروکسل پایتخت بلژیک، راه‌اندازی شبکه 5G را مسدود و اعلام کرد ساکنان شهر را به موش آزمایشگاهی تبدیل نمی‌کند. در شهر برن سوئیس، اعتراضی در مه همان سال باعث شد برخی از مناطق اداری از ساخت آنتن‌های 5G جلوگیری کنند.

در همین رابطه بخوانید: ایلان ماسک استفاده از اینترنت استارلینک در ایران را تایید کرد

زیان‌های 5G

آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) به مرکزیت فرانسه تشعشعات الکترومغناطیسی را به عنوان امری «سرطان‌زا برای انسان» طبقه‌بندی کرده است. بیش از ۱۸۰ دانشمند و پزشک از ۳۶ کشور جهان در درخواستی به اتحادیه اروپا در مورد خطر 5G هشدار می‌دهند که منجر به افزایش گسترده در قرار گرفتن غیرارادی در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی خواهد شد.

دانشمندان از اتحادیه اروپا می‌خواهند که از قطعنامه ۱۸۱۵ شورای اروپا پیروی کند و از یک کارگروه مستقل برای ارزیابی مجدد اثرات سلامتی بخواهد.

در حال حاضر 5G به طور قابل ملاحظه‌ای قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی (RF-EMF) را در بالای 2G، 3G، 4G، WiFi و غیره را برای ارتباطات از راه دور افزایش می‌دهد. ثابت شده که RF-EMF برای انسان و محیط زیست مضر است. ال هاردل (L. Hardell)، استاد سرطان‌شناسی در دانشگاه اوربرو (Örebro University) سوئد، می‌گوید: «ما بسیار نگران هستیم که افزایش قرار گرفتن در معرض تابش توسط 5G منجر به آسیبی غیر قابل برگشت بشود.»

اثر تشعشعات

در مقاله‌ای توسط مارتین ال عنوان شده است: «تشعشعات 5G بیشتر در ۱ یا ۲ میلی‌متر بیرونی بدن جذب می‌شود. این اثرات سطحی 5G که استارلینک ارسال می‌کند تاثیر شدیدی بر موجودات با نسبت سطح به حجم بسیار بالاتر خواهد داشت. در نتیجه، من پیش‌بینی می‌کنم که بسیاری از ارگانیسم‌ها بسیار بیشتر از ما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این شامل امر حشره‌ها و سایر بندپایان و پرندگان و پستانداران و گیاهان از جمله درختان بزرگ نیز می‌شود که به شدت در معرض قرار دارند.»

در همین رابطه بخوانید: عبور ماهواره‌های استارلینک در آسمان را تماشا کنید+فیلم

اثر تشعشعات

وی پیش‌بینی می‌کند فجایع زیست محیطی بزرگی در نتیجه 5G رخ دهد که این شامل آتش‌سوزی‌های گسترده می‌شود، زیرا قرار گرفتن در معرض میدان الکترومغناطیسی (EMF) گیاهان را بسیار قابل اشتعال می‌کند. اپیدمی‌های سقط جنین و اوتیسم در کودکان از اثرات امواج 5G گزارش شده است.

احمدی

یزدانی
پاسخ به  احمدی

آقا بحث پارازیت که مال سه دهه پیش بود.. الان می توانیم ماهواره ها را با موشک حتی بزنیم.
اینکه دکل های پشت بام منازل هم بسیار خطرناک هست و چرا نصب می شود که سر دراز دارد و متاسفانه کسی جوابگوی این عمل که تقریبا در دنیا منحصر به فرد هست ، نیست و در مجلس قانونی که بشود جلوی آن را گرفت وجود ندارد!!

Rostamnejad