رصد تغییرات آب‌وهوایی زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 157

شرکت اسکاتلندی آلفا دیتا (Alpha Data) طی همکاری با ناسا ابزاری را ابداع کرده است که با جمع‌آوری داده‌ها از خارج ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به رصد گرمایش و سرمایش زمین می‌پردازد. این ابزار موسوم به امیت (EMIT) به طور دقیق نشان می‌دهد چگونه ابرهای غبار معدنی که توسط بادهای شدید از مناطق خشک در فواصل وسیع حمل می‌شوند، ممکن است جو زمین را گرم یا سرد کنند یا چگونه ذره‌های تاریک نور خورشید را برای تاثیر گرمایی و ذره‌های با رنگ روشن را برای تاثیر خنک‌کنندگی جذب نمایند.

ابزار مذکور شامل یک طیف‌سنج است که نور قابل مشاهده و مادون سرخ را بررسی می‌کند تا ترکیب ابرهای ذره‌های غبار و نقش آن‌ها را در خنک و گرم شدن زمین تعیین نماید. امیت اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شده و در حال پایش زمین است.

رصد گرمایش سرمایش زمین ISS
ایستگاه فضایی بین‌المللی

رصد گرمایش و سرمایش زمین از ISS

کیت کالوین (Kate Calvin)، محقق و مشاور ارشد آب‌وهوای ناسا، در این باره می‌گوید: «داده‌هایی که به وسیله ابزار EMIT جمع‌آوری می‌شود چشم‌انداز وسیع‌تری به سرمایش و گرمایش زمین و همچنین نقش ذره‌های غبار معدنی در این چرخه فراهم می‌کند.» به گفته او جمع‌آوری حجم عظیمی از داده‌ها در چنین بازه زمانی کوتاهی، امیت را به ابزاری مهم برای رصد گرمایش و سرمایش زمین بدل می‌کند.

منبع mehrnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=70592
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها