پرواز اشیا پرنده ناشناس بر فراز آسمان اوکراین

اخترشناسان اوکراینی مدعی شدند ده‌ها جسم را در آسمان این کشور مشاهده کرده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را از نظر علمی شناسایی کرد. بر اساس اعلام رصدخانه اصلی نجوم (Main Astronomical Observatory) اوکراین آسمان شهر کیف، پایتخت این کشور، مملو از این اشیا پرنده ناشناس یا همان یوفوها (UFOs) است.

البته در جنگ روسیه و اوکراین که ماه‌هاست ادامه دارد، از جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین زیادی استفاده می‌شود؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که بسیاری از این به اصطلاح بشقاب پرنده‌ها ابزار نظامی برای انجام ماموریت‌های شناسایی سریع باشند.

اخترشناسان در گزارش خود اشاره‌ کرده‌اند این اجسام سرعت بالایی داشته و و به سختی دیده می‌شوند و مشاهده آن‌ها در آسمان روز شهر کیف و روستاهای اطراف انجام گرفته است. آن‌ها با استفاده از دوربین‌های کالیبره‌شده مخصوص در دو ایستگاه هواشناسی در کیف و ویناریوکا (Vinarivka)، روستایی در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت اوکراین، اجسام مذکور را دیده‌اند و می‌گویند: «ما تعداد قابل توجهی از این اشیا را می‌بینیم که ماهیت آن‌ها مشخص نیست و در همه جای آسمان نیز قابل مشاهده هستند.»

در همین رابطه بخوانید: پنتاگون به‌طور رسمی ویدئوهای اشیاء پرنده ناشناس را منتشر کرد

یوفو اشیا ناشناس پرنده
تصویری که اخترشناسان اوکراینی از اشیا ناشناس پرنده بر فراز آسمان این کشور منتشر کرده‌اند

مشخصات اشیا ناشناس پرنده در آسمان اوکراین

محققان مشاهده‌های خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند؛ «کیهانی» و «فانتوم». کیهانی‌ها اجسامی نورانی بوده که از پس‌زمینه آسمان درخشان‌ترند. اخترشناسان به این اشیا نام‌های پرندگان مانند «شاهین» و «عقاب» اختصاص داده‌اند که در حال پرواز به هر دو صورت منفرد و گروهی دیده شده‌اند.

بر اساس گزارش مذکور، در مقابل، فانتوم‌ها اشیایی تیره هستند که معمولا کاملا سیاه به نظر می‌رسند و ظاهرا تمام نور اطراف خود را جذب می‌کنند. همچنین فانتوم‌ها بین ۳ تا ۱۲ متر عرض دارند و می‌توانند با سرعت حداکثر ۵۳ هزار کیلومتر در ساعت حرکت کنند. برای مقایسه، یک موشک بالستیک قاره‌پیما قادر است به سرعت ۲۴ هزار کیلومتر در ساعت برسد.

تمرکز گزارش اخترشناسان بر روش‌ها و محاسبات مورد استفاده برای تشخیص این اشیا ناشناس پرنده است و آن‌ها در رابطه با ماهیت چنین اجسامی اظهار نظر نکرده‌اند. با همه این‌ها، طبق گزارش سال ۲۰۲۱ دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی (ODNI) ایالات متحده این احتمال وجود دارد حداقل برخی از اشیا مورد بحث فناوری‌هایی باشند که چین، روسیه یا کشورهای دیگر و یا حتی نهاد‌های غیردولتی ساخته و به پرواز درآورده‌اند.

منبع space arxiv