پروژه عظیم «ماه دوبی»؛ تجربه اقامت در فضا روی زمین!

2 3,676

یک شرکت کانادایی قصد دارد سازه‌ای عظیم شبیه به ماه در شهر دوبی بسازد تا از طریق آن علاوه بر جذب گردشگر، یک بستر آموزشی برای فضانوردان و آژانس‌های فضایی نیز فراهم شود. سطح این سازه به گونه‌ای طراحی شده است تا احساسی شبیه به حضور روی سطح ماه را برای بازدیدکنندگان برانگیزد و محیط آن، تجربه‌ای مشابه گردشگری فضایی را برای افراد به ایجاد کند.

ماه دوبی با ۲۲۴ متر ارتفاع، دارای ۳۰۰ اقامتگاه خصوصی موسوم به «ویلاهای آسمان» در روبنای دیسکی شکل ساختمان اصلی خواهد بود که گردشگران می‌توانند اقدام به اجاره و حتی خرید آن‌ها کنند؛ با خرید ویلا می‌توان به صورت مادام‌العمر به «باشگاه خصوصی اعضا» دسترسی داشت. کل این سازه در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار ساخته می‌شود و مساحت هر یک از این واحدها ۱۸۶ متر مربع خواهد بود.

میهمانان می‌توانند از امکانات مختلف ماه دوبی از جمله مرکز چندمنظوره برگزاری مراسم‌ها، سالن عمومی و مرکز اسپا استفاده کنند و حتی یک سفر به درون ماه داشته باشند. همچنین برنامه‌هایی برای این سازه در نظر گرفته شده است تا از آن به عنوان مرکزی برای آژانس‌های فضایی و فضانوردان آن‌ها در برنامه‌ریزی ماموریت‌های آینده به فضا استفاده شود.

در همین رابطه بخوانید: بلو اوریجین ۶ گردشگر فضایی را به لبه فضا برد+فیلم

پروژه ماه دوبی توریسم فضانوردی

بازدید سالیانه میلیون‌ها گردشگر از ماه دوبی

ساخت این پروژه ۵ میلیارد دلاری حدود ۴۸ ماه زمان می‌برد و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به اتمام خواهد رسید. انتظار می‌رود ماه دوبی سالیانه حداقل ۲.۵ میلیون بازدیدکننده داشته باشد که بر اساس پیش‌بینی‌ها این عدد می‌تواند به ۱۰ میلیون نفر نیز برسد. شرکت مون ورلد (Moon World Resorts) که برنامه احداث چنین سازه‌ای را پیشنهاد کرده است، در نظر دارد پروژه‌های مشابهی را در سنگاپور، اسپانیا و آمریکا نیز اجرایی کند.

منبع robbreport interestingengineering archinect
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69505
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Babak
Babak
1 سال قبل

عواقبش را هم بپذیرید . هر شرکت کانادایی چنین کاری را در جهان انجام بده . گرانش ماه اگر چند صدم انجام بشه . دیگه کانادایی وجود ندارد . حال تصمیم بگیرید . می‌سازید یا تعطیل می کنید

حسین
حسین
1 سال قبل
پاسخ به  Babak

پووووووففف پسر…نظرتوووو
گرانش زمین!!!!؟؟؟؟
بعضی جاها ازپول زیاد چ غلطا میکنند اونوقت بعضیم درچه فلاکتی…