احداث کتابخانه روی سطح ماه!

0 246

یک موسسه غیرانتفاعی قصد دارد میلیون‌ها مقاله ویکی پدیا را روی ورقه‌های فلزی کوچک پرینت و به ماه ارسال کند و یک کتابخانه در این سیاره بسازد. این شرکت ادعا می کند با روش مذکور می‌تواند میلیون‌ها صفحه از متون را در بسته‌ای به اندازه یک سی دی به ماه ارسال کند.
هدف موسسه مذکور که در سال ۲۰۱۵ تاأسیس شده ، ایجاد آرشیوی از فرهنگ انسان در نقاط مختلف جهان است تا از این طریق الهام بخش افراد شود.
نوا اسپیواک یکی از موسسان این موسسه می گوید: «ما معتقدیم این پروژه تمدن انسان را در سراسر منظومه شمسی حفظ و یک نسخه بک آپ از تمام دستاوردهای فرهنگی انسان ایجاد می‌کند. به این ترتیب دانش، هنر، زبان و تاریخ ما حفظ می‌شود.»
چنین آرشیوی میلیون ها یا حتی میلیاردها سال در فضا باقی می‌ماند و نسل‌های آتی می‌توانند آن را بیابند و مطالعه کنند.
درهمین راستا، این شرکت با یک استارت آپ فضایی به نام Astrobotic همکاری می کند. Astrobotic تصمیم دارد نخستین خدمت ارسال محموله به ماه را انجام دهد.
همچنین مشغول ساخت ربات‌هایی است تا محموله‌ها را به سطح  ماه برسانند. در کنار آن کاوشگرهایی نیز می‌سازد که می‌توانند روی ماه حرکت کنند.  البته این پروژه هنوز تاییدیه دولت را دریافت نکرده است.

توضیح اسپاش: اخباری از این دست هر از چند گاهی توسط شرکت‌های خارجی منتشر می‌شود که عمدتا یک فعالیت بسیار عجیب با اهدافی عجیبتر را که توسط آنها انجام خواهد شد متذکر می‌گردد. به نظر می‌رسد چنین اخباری بیش از آنکه واقعا جنبه علمی داشته باشند اهدافی تبلیغاتی را دنبال می‌کنند و از این بابت بسیار هم موفق هستند چرا که نام یک شرکت یا موسسه را به صورتی موثر بر سر زبان‌ها می‌اندازند و اغلب نیاز به هزینه‌ای جهت باز انتشار اخبار خود نمی‌پردازند، در حالیکه رسانه‌های سرتاسر دنیا به لحاظ جذابیت موضوع خبر را بازنشر می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6943
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها