ماهواره اروپا از ریه‌های زمین تصویربرداری می‌کند!

0 543

آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارد ماهواره‌ای به نام بیومس (BIOMASS) را به فضا پرتاب کند تا با تهیه نقشه‌ای سه‌بعدی از جنگل‌های زمین، میزان کربن موجود در آن‌ها و همچنین تاثیرات جنگل‌زدایی را بر تغییرات آب‌وهوایی بسنجد. بیومس اولین ماهواره‌ای است که فناوری رادار باند پی (P-band) که فرکانس امواج راداری بین ۲۲۵ تا ۳۹۰ مگاهرتز را در بر می‌گیرد به مدار زمین می‌برد.

این ماموریت به داخل جنگل‌ها نفوذ می‌کند و یک تصویر از زیست‌توده (Biomass) زمین می‌سازد. داده‌هایی که ماهواره مورد بحث جمع‌آوری می‌کند، جنگل‌های جهان را به طور کامل رصد کرده تا تصویری از زیست‌توده زمین را به شکلی یکپارچه نشان دهد. ماهواره مذکور که وزنی بیش از یک تن دارد، احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ توسط حامل فضایی اروپایی وگا (Vega) پرتاب می‌شود. رادار باند پی اکنون به شرکت اروپایی ایرباس (Airbus) منتقل شده و آماده نصب روی ماهواره است.

زیست‌توده چیست؟

به زباله‌هایی که منشا زیستی داشته باشند و از تکثیر سلولی پدید آمده باشند، زیست‌توده می‌‌گویند.

زیست‌توده چیست
منابع زیست‌توده

به‌ عبارتی دیگر، زیست‌توده یک منبع تجدیدپذیر انرژی است که از مواد زیستی به دست می‌آید و از منابع آن می‌توان به جنگل‌ها و ضایعات جنگلی، محصولات و ضایعات کشاورزی، باغ‌داری و صنایع غذایی، فضولات دامی، فاضلاب‌های شهری و صنعتی، فاضلاب‌ها، پسماندهای آلی صنعتی و ضایعات جامد زباله‌های شهری اشاره کرد.

منبع mehrnews wikipedia irna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69263
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها