یک دختر ۸ ساله با ایستگاه فضایی بین‌المللی تماس گرفت!

1 2,830

یک دختر ۸ ساله انگلیسی توانست به وسیله یک رادیوی آماتور و با کمک پدرش، با ایستگاه فضایی بین‌المللی تماس برقرار کند. کیجل لینگرن (Kjell Lingren)، فرمانده خدمه ماموریت اسپیس‌ایکس کرو-۴ (SpaceX Crew-4)، به این تماس پاسخ داد و دختر کوچک به نام ایزابلا پین (Isabella Payne) در این تماس، خود را معرفی نمود. سپس، فرمانده ماموریت مذکور از تماس این کودک علاقمند به فضا تشکر کرد و در ادامه ایزابلا گفت: «سپاسگزارم. پرواز ایمنی داشته باشید.»

پدر ایزابلا پین درباره نحوه اتصال رادیوی آماتور او به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌گوید: «مجموعه‌ای از شرایط خاص وجود دارد که به کمک آن می‌توانید با یک فضانورد صحبت کنید. این کار دانش کمی نیاز دارد، اما برقراری ارتباط بیشتر به شانس شما برمی‌گردد.»

ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ساختار فضایی ماژولار (دارای چندین بخش قابل سکونت) است که در مدار لئو و در ارتفاع حدودا ۴۰۰ کیلومتری زمین به‌ دور کره زمین می‌چرخد. این ایستگاه از سال ‍۱۹۹۸ آغاز به‌ کار کرد و ۴ کشور آمریکا، روسیه، ژاپن، کانادا به‌ همراه آژانس فضایی اروپا (ESA) تملک آن را در اختیار دارند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی
ایستگاه فضایی بین‌المللی

این ایستگاه به‌ عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی در شرایط ریزگرانش و محیط فضایی عمل می‌کند و میزبان پژوهش‌های علمی در حوزه‌های مختلفی از جمله اخترزیست‌شناسی، نجوم، هواشناسی و فیزیک است. ایستگاه مذکور همچنین به‌ منظور آزمایش سامانه‌های فضاپیماها و تجهیزات مورد نیاز برای ماموریت‌های طولانی مدت آینده به ماه و مریخ مناسب است.

منبع digiato isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69208
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول صفدریان
رسول صفدریان
1 سال قبل

سلام ای کاش منم میتونستم تو اون ایستگاه بودم