تیم ایران در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک در جایگاه اول ایستاد

0 300

تیم ایران با کسب ۹ مدال طلا و ۱ مدال نقره مقام اول و دوم جهان را در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA) ۲۰۲۲ گرجستان کسب کرد. مهدی استادمحمدی، سپهر سلامت، محمدمهدی عابدیان، فرهاد عزیزی سطری و سید یوسف میریوسفی در تیم اول و سهند اسماعیل‌زاده، سهند اکرمی‌پور، آریا قنبری، آرسام مجد و علیرضا اعلایی هره دشت در تیم دوم، در مجموع ۹ مدال طلا و ۱ مدال نقره کسب نمودند.

ایران در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این تیم با سرپرستی مهدی خاکیان قمی، حسین حقی، امیرحسین امیری، اساتید دانشگاه و هدی پورغلامی، مدال‌آور المپیاد نجوم، در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که تیم ایران از میان ۲۵۰ دانش‌آموز از ۴۵ کشور برای دومین بار صاحب مقام اول مسابقات شد. در این دوره از مسابقات تیم‌های آمریکا و هند در جایگاه سوم و چهارم بعد از تیم ایران قرار گرفتند.

ایران المپیاد نجوم
تیم ایران در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک مسابقه‌ای بین‌المللی در نجوم و اخترفیزیک است که در بین دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار می‌شود. مسابقات در هر سال، تحت نظر وزارت مربوط کشور میزبان سازماندهی می‌شود و حدود ۱۰ روز ادامه می‌یابد. هر دوره از مسابقات شامل آزمون‌های نظری، تحلیل داده و آزمون رصد است.

منبع instagram isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69105
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها