سامانه لیزری روسیه برای از کار انداختن دائمی ماهواره‌ها

0 318

تصاویر اخیر به‌دست‌آمده از گوگل ارث نشان می‌دهد روسیه در حال انجام ساخت و سازهایی در یک مرکز فضایی است که به نظر می‌رسد یک سامانه لیزری پیچیده با هدف از کار انداختن ماهواره‌های دشمن باشد. این موضوع که توسط نشریه آنلاین اسپیس ریویو (The Space Review) آشکار شده، مربوط به تاسیسات فضایی کرونا (Krona) متعلق به وزارت دفاع روسیه در نزدیکی منطقه زلنچوکسکایا (Zelenchukskaya) محل تلسکوپ رادیویی عظیم راتان-۶۰۰ (RATAN-600) است.

جنگ فضا جنگ ستارگان

پروژه کالینا روسیه

تصاویر ماهواره ای ساخت پروژه‌ای به نام کالینا (Kalina) را نشان می‌دهند که در اسناد مالی تهیه‌شده توسط اسپیس ریویو تحت عنوان یک سامانه لیزری با هدف جنگ الکترواپتیکی آمده است و می‌تواند ماهواره‌های دشمن را با تابش پالس‌های لیزری و برای همیشه از کار بیندازد؛ چنین امری با آسیب رساندن به حسگرهای نوری ماهواره‌ها انجام می‌شود. این فناوری مشخصا با سایر لیزرهای معروف به کورکننده یا دَزِلِر (Dazzler) که فقط برای از کار انداختن موقت سامانه‌های اپتیکی (نوری) مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است.

دیوید تامپسون (David Thompson)، از مقامات نیروی فضایی ایالات متحده، پیش از این گفته بود ماهواره‌های ایالات متحده هر روز مورد حمله قرار می‌گیرند و آمریکا خود را برای این موضوع آماده می‌کند.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69098
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها