ارتباط میان ماهواره‌های شرکت‌های مختلف با یکدیگر ممکن می‌شود

0 102

سازمان دارپا (DARPA) آمریکا قصد دارد نوعی پایانه ارتباطی نوری مقرون به صرفه بسازد که منظومه‌های ماهواره‌ای مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. طبق گفته دارپا، هدف نهایی این برنامه با نام اسپیس-بی‌ای‌سی‌ان (Space-BACN)، ایجاد نوعی شبکه در مدار لئو است که باعث می‌شود ماهواره‌های شرکت‌های مختلف به‌ راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

شرکت‌های زیادی در سال‌های اخیر، ماهواره‌های خود را به مدار لئو ارسال کرده‌اند، اما تعداد بسیار کمی از این ماهواره‌ها دارای نوعی استاندارد خاص هستند که با وجود آن‌ها می‌توانند با ماهواره‌های شرکت‌های دیگر نیز ارتباط برقرار کنند. برنامه Space-BACN دارپا با اعلام ۱۱ تیم برنده فاز اول برنامه‌های خود، در حال پیشبرد برنامه خود است.

برنامه Space-BACN دارپا

برای توسعه این برنامه، تیم‌ها در چندین حوزه فنی تقسیم می‌شوند. در اولین حوزه، کارشناسان تلاش می‌کنند تا یک دیافراگم نوری کم‌هزینه بسازند که می‌تواند به نوعی فیبر نوری متصل شود و قدرتمند، انعطاف‌پذیر و کوچک باشد.

دارپا آمریکا

در حوزه دیگر تلاش خواهد شد تا یک حالت نوری قابل تنظیم مجدد ایجاد نموده که از طریق یک طول موج واحد، از تبادل ۱۰۰ گیگابیت داده در ثانیه پشتیبانی کند. طی حوزه سوم، شرکت‌های آمریکایی اسپیس‌ایکس، ویاست (Viasat)، اسپیس‌لینک (SpaceLink)، تلست (Telesat) و کویپر گاورنمنت سولوشنز (Kuiper Government Solutions) تجهیزات فرماندهی و کنترل را برای پشتیبانی از ارتباطات بین ماهواره‌‌ای مشخص می‌کنند.

مرحله اول برنامه دارپا ۱۴ ماه طول خواهد کشید و پس از آن، دو تیم اول حوزه فنی در فاز دوم که ۱۸ ماه به طول می‌انجامد، برای توسعه واحدهای طراحی مهندسی اجزای پایانه نوری شرکت خواهند کرد.

منبع digiato airforce-technology
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68959
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها