سامانه راداری تشخیص سیارک با بیشترین میزان پوشش‌دهی در دنیا

دانلود مستند فضایی با زیر نویس فارسی

0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چین احداث رصدخانه‌ای برای مشاهده اعماق فضا با کیفیت بالا را آغاز کرده تا به دفاع از سیاره زمین در برابر سیارک‌های خطرناک بپردازد. مرکز فویان چین (China Fuyan) اولین رادار فضای دوردست را خواهد داشت که امکان تصویربرداری سه بعدی، نظارت پویا و رصد فعال اشیای فضایی در بخش داخلی منظومه شمسی را فراهم می‌کند.

سامانه دفاع سیاره‌ای چین ظاهرا بیش از ۲۰ آنتن خواهد داشت که قطر هر کدام از آن‌ها به ۲۵ تا ۳۰ متر می‌رسد. این آنتن‌ها به‌ صورت همزمان کار می‌کنند و رصدهای باکیفیتی را از سیارک‌هایی که در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری زمین وجود دارند، به دست می‌آورند.

مرکز فویان چین

لانگ تنگ (Long Teng)، رئیس موسسه فناوری پکن (Beijing Institute of Technology) چین، می‌گوید: «احداث مرکز فویان چین قابلیت‌های دفاع نزدیک از زمین و رصدهای فضایی را افزایش می‌دهد و به مطالعه درباره سیاره‌های فراخورشیدی سکونت‌پذیر و چگونگی شکل‌گیری سیارک‌ها کمک خواهد کرد.»

مرکز فویان چین

احداث مرکز فویان با ساخت ۴ آنتن با قطر ۱۶ متری آغاز می‌گردد تا محققان از امکان ساخت این مرکز با تمام ظرفیت‌های آن مطمئن شوند. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، تعداد آنتن‌ها به بیش از ۲۰ عدد افزایش می‌یابد تا این سامانه راداری بتواند کیفیت بالاتری ارائه کند.

به 11 هزار فالوئر اینستاگرام اسپاش بپیوندید