اولین زن اروپایی راهپیمایی فضایی انجام داد+عکس

0 1,666

یک فضانورد زن اروپایی برای اولین بار خارج ایستگاه فضایی بین‌المللی راهپیمایی فضایی انجام داد. این همچنین اولین باری بود که طی ۲۵ سال اخیر یک فضانورد اروپایی با همتای روس خود راهپیمایی فضایی انجام می‌دهد.

پیاده‌روی فضایی

این ماموریت را سامانتا کریستوفورتی (Samantha Cristoforetti)، فضانورد ایتالیایی، در ۲۱ژوئیه به همراه اولگ آرتمیف (Oleg Artemyev)، فضانورد روس، انجام دادند. آن‌ها ۷ ساعت و ۵ دقیقه به راهپیمایی فضایی پرداختند تا یک بازوی رباتیک جدید برای بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده و چند ماهواره کوچک را در فضا آزاد کنند. اگر به رشته فضانوردی علاقمندید کلیک کنید.

فضانورد پیاده‌روی فضایی
سامانتا کریستوفورتی و اولگ آرتمیف در حال پیاده‌روی فضایی

سامانتا کریستوفورتی

سامانتا کریستوفورتی، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) و خلبان و مهندس سابق نیروی هوایی ایتالیا (Italian Air Force) است. او رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی بدون وقفه توسط یک فضانورد اروپایی (۱۹۹ روز و ۱۶ ساعت) را در اختیار دارد و تا ژوئن۲۰۱۷ رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی یک زن را در اختیار داشت. کریستوفورتی همچنین اولین زن ایتالیایی در فضا است و قرار است در سال ۲۰۲۲ فرماندهی ماموریت اکسپدیشن-۶۸ (Expedition-68) را بر عهده بگیرد.

سامانتا کریستوفورتی
سامانتا کریستوفورتی

او به طور رسمی در سال ۲۰۰۹ توسط آژانس فضایی اروپا از میان ۸ هزار متقاضی به عنوان فضانورد انتخاب شد. کریستوفورتی در دسامبر۲۰۲۱ در فهرست سالانه ۲۸ فرد تاثیرگذار اروپا قرار گرفت. او بیش از ۵۰۰ ساعت پرواز داشته است و در ۱۶ژوئیه۲۰۱۵ رئیس جمهور ایتالیا، نشان لیاقت جمهوری ایتالیا را به او اعطا کرد.

منبع mehrnews wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68664
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها