دوره آموزش نجوم را با کیفیتی بالا از اسپاش تهیه کنید

0 7,055

آموزش نجوم اسپاش

آسمان بالای سر ما پر از شگفتی‌ها و عجایبی است که انسان از زمان‌های بسیار دور به دنبال اکتشاف آن بوده است تا عظمت کیهان را دریابد و هر آنچه را که در این پهنه وسیع یافت می‌شود، کاوش کند. علم نجوم در این زمینه می‌تواند علاوه بر ارتقای دانش‌مان درباره جهان هستی، به ما درباره پدیده‌های حیرت‌انگیزی که در این عالم وجود دارد، بیاموزد و ما را با انواع اجرام فضایی آشنا کند.

از همین رو پایگاه خبری تحلیلی اسپاش که سال‌هاست در حوزه فضا و نجوم فعالیت می‌کند و با اساتید خبره آموزش نجوم همکاری دارد، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش نجوم در رده‌های سنی مختلف در سطوح مقدماتی تا پیشرفته کرده و اکنون ویدئو‌های ارزنده این کلاس‌ها را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان علاقمند قرار داده است. جهت تهیه کلاس نجوم برای کودکان روی لینک کلیک کنید.

کلاس نجوم اسپاش

دوره آموزش نجوم اسپاش شامل سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته می‌شود که هر سطح آن ۶ جلسه است و شما علاقمندان به کلاس‌های نجوم می‌توانید طی ۱۸ جلسه (هر جلسه ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه) مبانی کلی علم نجوم را که با زبانی ساده و بیانی شیوا ارائه شده‌اند، فرا گیرید. در این جلسات تلاش شده است تا شما عزیزان بتوانید مباحث را تا حد امکان بدون پیچیدگی‌ها و طرح بخش‌های ریاضی و فرمول‌های نجومی و با زبانی مفهومی فرا بگیرید.

خرید کل دوره با ۵۰ درصد تخفیف

پشتیبانی خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ در واتساپ، تلگرام و ایتا نیز پاسخگوی شما عزیزان هستیم

مدرس این دوره خانم مژده دلیرشارمی کارشناس ارشد آموزش فیزیک، نجوم از دانشگاه مسکو است که همراه با پاورپوینت، فیلم و انیمیشن به بیان مباحث مختلف نجومی می‌پردازد. تمامی کلاس‌ها با کیفیتی بالا ضبط شده‌اند و با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار شما عزیزان علاقمند به علم نجوم و کیهان شناسی قرار گرفته‌اند؛ با تهیه هر دو سطح مقدماتی و متوسطه نیز می‌توانید از تخفیف فوق‌العاده ۴۰ درصدی برخوردار شوید.

خانم مژده دلیرشارمی دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش فیزیک، نجوم از دانشگاه دولتی تربیت معلم مسکو هستند. ایشان تاکنون فعالیت‌های علمی و تخصصی مختلفی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به تدریس دوره‌های نجوم در سطوح مختلف از مقدماتی تا پیشرفته و هدایت تورهای رصد آسمان اشاره کرد.

خانم دلیرشارمی از اعضای هئیت موسس کانون نجوم شباهنگ فرهنگ‌سرای معرفت و همچنین کانون نجوم برساوش هستند و ضمن تسلط بر زبان‌های انگلیسی و روسی، فعالیت‌های تحقیقاتی مختلفی داشته‌اند. از جمله فعالیت‌های این استاد نجوم می‌توان به تالیف کتاب اکتشاف فضا در بخش نجوم کودکان و همچنین ارائه مقاله در حوزه اخترزیست‌شناسی در هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی منظومه شمسی در مسکو اشاره کرد.

در ادامه سرفصل‌های آموزش نجوم اسپاش را معرفی می‌کنیم.

فیلم آموزش نجوم

بخش‌هایی از کلاس‌های دوره آموزش نجوم اسپاش را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده کنید.

آموزش نجوم مقدماتی

اگر به دنبال آموزش نجوم ابتدایی هستید این دوره مناسب شماست. سرفصل‌های دوره آموزش نجوم سطح مقدماتی شامل موضوع‌های زیر می‌شوند:

• جایگاه ما در کیهان
  • خانواده منظومه شمسی
  • کهکشان و سحابی
  • اصول و مقدمات رصد آسمان
  • جهت‌یابی و صور فلکی
  • زندگی و مرگ ستارگان (۱)

دوره آموزش آنلاین مجازی نجوم

خرید دوره مقدماتی

آموزش نجوم متوسطه

سرفصل‌های دوره آموزش نجوم سطح متوسطه شامل موضوع‌های زیر می‌شوند:

• دنباله‌دارها و بارش‌های شهابی
  • قوانین کپلر و نیوتن در منظومه شمسی
  • اصول رصد با ابزارهای نجومی
  • حیات فرازمینی و فراخورشیدی‌ها
  • زندگی و مرگ ستارگان (۲)
  • علوم و تکنولوژی فضایی و فضانوردی

دوره آموزش نجوم

خرید دوره متوسطه

آموزش نجوم پیشرفته

سرفصل‌های دوره آموزش نجوم سطح پیشرفته شامل موضوع‌های زیر می‌شوند:

• پیدایش و تحول عالم
  • انبساط عالم
  • قانون هابل/اثرداپلر
  • نظریه‌های پایان جهان
  • ماده و انرژی تاریک
  • انواع طیف الکترومغناطیس
  • فیزیک خورشید
  • نجوم رادیویی
  • تلسکوپ‌های فضایی و امواج رصدی آن‌ها

دوره آموزش نجوم پیشرفته

خرید دوره پیشرفته

خرید هر سه سطح با ۵۰ درصد تخفیف

شما عزیزان همچنین می‌توانید هر دو سطح مقدماتی و متوسطه را با تخفیف ۵۰ درصدی از لینک زیر تهیه کنید.

کلاس آنلاین مجازی نجوم

خرید کل دوره با ۵۰ درصد تخفیف

در آموزش نجوم آنلاین چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

در دوره‌های آموزش نجوم مجازی اسپاش، با اجرام آسمانی مختلف و پدیده‌های کیهانی آشنا خواهید شد. اجرام فضایی را از نظر رصدی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ اجرام قابل مشاهده با چشم غیرمسلح و اجرامی که فقط با ابزار مخصوص رصد می‌توان مشاهده نمود.

خورشید، ماه، سیاره‌های منظومه شمسی و ستارگان از جمله اجرامی هستند که می‌توانیم بدون نیاز به تلسکوپ و سایر ابزار رصدی تماشا کنیم و اجرامی مثل کهکشان‌های دوردست را فقط می‌توان با تجهیزات مخصوص مشاهده کرد. در کلاس‌های نجوم اسپاش با این اجرام و پدیده‌های فضایی آشنا می‌شوید.

سطح مقدماتی

در سطح مقدماتی پس از شناخت موقعیت دقیق ما در کیهان، سیاره های منظومه شمسی معرفی شده و مشخصات آن‌ها شرح داده می‌شود. توصیف ساختار کهکشان‌ها و انواع کهکشان موضوع دیگری است که در آموزش نجوم مقدماتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. در ادامه سحابی ها معرفی می‌شوند که هم محل زادگاه ستارگان به شمار می‌روند و هم گورستان آن‌ها هستند! این اجرام کیهانی جزو زیباترین پدیده‌های آسمانی بوده و انواع مختلفی دارند.

رصد آسمان نیاز به رعایت برخی موارد مانند دوری از آلودگی‌های نوری شهری و نور ماه دارد که جزو موضوع‌های سطح مقدماتی است و اصول آن به تفصیل بیان می‌شود. صورت های فلکی یکی دیگر از قسمت‌های جذاب نجوم است که ستارگان را به داستان‌هایی از فرهنگ‌های مختلف در جهان متصل می‌کند و از دیرباز برای جهت‌یابی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. این بحث نیز در کلاس‌های آموزش نجوم مقدماتی تدریس می‌شود.

در آخر نیز بخش اول چگونگی تولد و مرگ ستارگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و شما با انواع ستاره‌ها و مراحل مختلف تولد و مرگ یک ستاره آشنا می‌شوید.

سطح متوسطه

در سطح متوسطه ابتدا بحث دنباله‌دارها و انواع بارش شهابی شامل بارش‌های برساووشی، اسدی و جوزایی مطرح شده و در ادامه قوانین کپلر و نیوتن در منظومه شمسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. یوهانس کپلر، ستاره‌شناس و فیلسوف آلمانی دارای سه قانون است که می‌توانید در مقاله ما با عنوان قوانین کپلر نیز به صورت کلی با آن‌ها آشنا شوید.

اصول رصد با استفاده از ابزار نجومی و شرح کار با آن‌ها موضوع دیگری است که در کلاس‌های نجوم متوسطه به آن پرداخته می‌شود. زیست فرازمینی و فراخورشیدی‌ها (ورای منظومه شمسی) جزو مباحث جذاب و هیجان‌انگیز دوره آموزش نجوم متوسطه است که طی آن امکان وجود حیات در سیاره‌های فراخورشیدی مورد بحث قرار می‌گیرد. دومین بخش از موضوع زندگی و مرگ ستارگان نیز قسمت دیگری از این دوره است.

خرید کل دوره با ۵۰ درصد تخفیف

به عنوان آخرین سرفصل دوره متوسطه، مطالبی درباره علوم و تکنولوژی فضایی و فضانوردی تدریس می‌شود. حتما نام ایستگاه فضایی بین المللی را شنیده‌اید و شاید تا حدی با سازوکار آن نیز آشنایی داشته باشید. در این قسمت از کلاس‌های نجوم در رابطه با نحوه زندگی فضانوردان در این ایستگاه نکات جالبی می‌آموزید؛ از جمله اینکه آن‌ها در شرایط ریزگرانش چگونه زندگی می‌کنند و فعالیت‌های روزمره خود را به چه شکل می‌گذرانند.

سطح پیشرفته

در سطح پیشرفته آموزش نجوم عمدتا به مفاهیم کیهان‌شناسی پرداخته می‌شود. احتمالا تاکنون عباراتی چون طیف فروسرخ یا فرابنفش را شنیده‌اید، اما منظور از آن‌ها چیست؟ در این ضمن توضیح و بررسی انواع طیف‌های الکترومغناطیسی، با نحوه طیف‌سنجی آشنا می‌شوید. در ادامه، موضوع‌های مهم فیزیک شامل اثر داپلر و قانون هابل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

مطمئنا یکی از جذاب‌ترین موضوع‌های کیهان‌شناسی، نحوه پیدایش جهان است. نظریه‌های مختلفی در این باره وجود دارد که مشهورترین و پذیرفته‌شده‌ترین آن‌ها را با عنوان بیگ بنگ یا انفجار بزرگ می‌شناسیم و در این سطح از آموزش نجوم، به بررسی این نظریه و سایر نظریه‌های پیدایش کیهان پرداخته می‌شود.

در ادامه، ضمن معرفی و توضیح چند فرض بنیادی در کیهان‌شناسی، دو نظریه مشهور نسبیت عام و نسبیت خاص اینشتین مورد بررسی قرار می‌گیرند. ماده تاریک و انرژی تاریک بخش دیگری از این سطح آموزش نجوم است که جزو مباحث چالش‌برانگیز عالم به شمار می‌روند و بسیاری از علاقمندان به مباحث کیهان‌شناسی به دنبال کسب اطلاعات در این باره هستند.

در سطح پیشرفته همچنین درباره ساختار تنها ستاره منظومه شمسی یعنی خورشید و حقایقی جالب توجه در رابطه با آن نیز سخن گفته می‌شود. تلسکوپ‌های فضایی و طیف مورد مطالعه آن‌ها، نحوه عملکرد تلسکوپ‌های رادیویی و آشنایی با چگونگی ثبت تصاویر توسط تلسکوپ‌های مشهوری مانند هابل، بخش پایانی دوره آموزش نجوم اسپاش است.

امیدواریم این دوره‌ها برای شما عزیزان علاقمند مفید باشد.