امارات اولین منظومه ماهواره‌ای راداری خود را توسعه می‌دهد

0 479

امارات قصد دارد اولین منظومه ماهواره‌ای سنجشی راداری (SAR سرواژه Synthetic Aperture Radar) خود به نام سیرب (Sirb) را توسعه دهد. این کشور به دنبال مناقصه برای توسعه قطعات، پرتاب و طرح تجاری‌سازی ماهواره‌های سیرب بوده و دولت آن متعهد شده است بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌های فضایی از جمله سیرب هزینه کند. این منظومه ماهواره‌ای از طریق مشارکت‌های بخش دولتی و خصوصی امارات و شرکای بین‌المللی ساخته خواهد شد.

منظومه مذکور شامل ماهواره‌های مکعبی می‌شود که در باند X کار می‌کنند. باند X به بازه بسامدهای رادیویی ریزموج در طیف الکترومغناطیسی گفته می‌شود. امارات این منظومه ماهواره‌ای راداری را طی ۶ سال توسعه می‌دهد و اولین ماهواره آن را تا ۳ سال دیگر پرتاب می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: فناوری جدید امارات برای موقعیت‌یابی مکانی بدون استفاده از ماهواره‌های جی‌پی‌اس

منظومه ماهواره‌ای سیرب امارات

ماهواره‌های راداری مجهز به رادار دهانه ترکیبی هستند که در مقایسه با ماهواره‌های اپتیکال (نوری)، امکان تصویربرداری در همه نوع شرایط آب‌و‌هوایی و در همه ساعات شبانه‌روز را دارند؛ امری که خدمات‌رسانی از طریق آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای اپراتورها تبدیل کرده است.

منظومه ماهواره‌ای

ماهواره‌های سیرب دارای قدرت تفکیک مکانی یک متر خواهند بود و برای نظارت بر محیط زیست زمین، پوشش یخ و تغییرات سطح و نیز طیف وسیعی از کاربردهای علمی و تجاری به کار می‌روند.

منبع spacenews wikipedia wikipedia spacewatch thenationalnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68367
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها