تبادل صندلی فضاپیماها میان آمریکا و روسیه با وجود تنش‌ها

1 1,846

پس از تغییر ریاست آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) ناسا اعلام کرد که توافقی را با روسکاسموس برای تبادل صندلی در فضاپیماهایی که از سپتامبر امسال به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می‌کنند، به انجام رسانده است.

طبق اعلام ناسا، در ۲۱سپتامبر سال جاری میلادی یک حامل فضایی سایوز (Soyuz) فرانک روبیو (Francisco Rubio)، فضانورد آمریکایی، را همراه ۲ فضانورد روس به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. همچنین لورال اوهارا (Loral O’Hara)، فضانورد ناسا، در اوایل سال ۲۰۲۳ همراه حامل فضایی روسی به مدار زمین می‌رود.

علاوه بر این‌ها آنا کیکینا (Anna Kikina)، فضانورد روس، در ماموریت جدید کرو-۵ (Crew-5) اسپیس‌ایکس شرکت می‌کند و همراه فضانوردان دیگر به فضا منتقل می‌شود.

همکاری‌های روسیه و آمریکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

همچنین آژانس فضایی روسیه اعلام کرد طبق توافق میان این سازمان و آژانس فضایی آمریکا در صورت وقوع شرایط اضطراری در نتیجه لغو یا تاخیر در انجام پرتاب‌های فضایی آمریکایی یا روسیه، حداقل یک فضانورد روسکاسموس و یک فضانورد ناسا به ترتیب برای ارائه خدمات به ماژول‌های روسیه و آمریکا در ایستگاه فضایی حضور خواهند داشت.

همکاری ایستگاه فضایی بین‌المللی
ایستگاه فضایی بین‌المللی

این اقدام ناسا برای اطمینان از ایمنی عملیات‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، حفاظت از جان فضانوردان و تضمین حضور مداوم آمریکا در فضا صورت می‌پذیرد که طی آن اعزام فضانوردان با فضاپیماهای آمریکایی و روسیه از سر گرفته می‌شود.

همکاری ناسا و روسیه در حالی ادامه می‌یابد که آژانس فضایی اروپا (ESA) چندی پیش اعلام کرد روابط خود با روسیه را درباره ماموریت ارسال کاوشگر به مریخ قطع می‌کند.

منبع mehrnews spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68331
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرادپور
مرادپور
1 سال قبل

ما هم اینجا سر صندلی شورای شهر دست و پا میشکنیم