جیمز وب در یک سیاره فراخورشیدی آب پیدا کرد

3 6,318

تلسکوپ جیمز وب در طیف رنگی اتمسفر یک سیاره‌ فراخورشیدی اثر شیمیایی آب پیدا کرد. به گفته دانشمندان ناسا آب این سیاره به صورت مایع نیست، اما به احتمال زیاد بخار آب بوده و این دقیق‌ترین طیف‌سنجی از سیاره فراخورشیدی WASP-96b تا به امروز است.

تلسکوپ جیمز وب با قدرت و دقت بالای خود می‌تواند نور ردشده از لایه‌ بسیار نازک گازهای اطراف یک سیاره‌ دور را جمع‌آوری کند. برای رصد تلسکوپ جیمز وب زنده کلیک کنید.

سیاره فراخورشیدی WASP-96b

سیاره فراخورشیدی WASP-96b هر ۳/۵ روز زمینی به دور ستاره خورشیدمانند خود، WASP-96 در فاصله فقط یک نهم مسافت بین عطارد و خورشید می‌چرخد. این سیاره غول‌پیکر در فاصله ۱۱۵۰ سال نوری از ما، در صورت فلکی ققنوس (Phoenix) قرار دارد. جرم WASP-96 b تقریبا ۰/۴۸ مشتری بوده و عمدتا از گاز تشکیل شده است.

سیاره فراخورشیدی WASP-96b
طیف سیاره فراخورشیدی WASP-96b

روز گذشته اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب شامل عکس‌هایی از سحابی‌ها، کهکشان‌ها و طیف این سیاره فراخورشیدی منتشر شدند. پیش از این نیز کاخ سفید از عمیق‌ترین تصویر کیهان و اولین عکس تمام رنگی که تلسکوپ فضایی جیمز وب در طیف فروسرخ به ثبت رسانده است، رونمایی کرده بود.

منبع zoomit imna wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=68222
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
سعید
1 سال قبل

گیرم که اصلا اونجا شما بهشت را پیدا کردین چطوری میخواهین اینهمه راه را برین ۱۱۵۰ سال نوری یعنی شما یه فضاپیمایی داشته باشین به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بره تا ۱۱۵۰ سال دیگه برسه …اخه شدنی هست عمر انسان ۷۰ ساله ..چقدر انسان کوچیک هست در مقابل عظمت پروردگار

محمد
محمد
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

با سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل
پاسخ به  سعید

اگه همه طرز فکر شما را داشتن هنوز سوار بر خر بودیم