بلوک‌های سازنده حیات در مرکز کهکشان راه شیری کشف شدند

دانشمندان مولکول‌های ارگانیک نیتریل (Nitriles) را در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که این می‌تواند نشانه‌ای از تکامل حیات در سیاره‌های دیگر کهکشان راه شیری باشد. گروهی از محققان بین‌المللی این بلوک‌های سازنده RNA (سرواژه RiboNucleic Acid) را در یک ابر مولکولی موسوم به G+0.693-0.027 پیدا کردند. RNA در تمام سلول‌های زنده حضور دارد و عملکردش تقریبا شبیه DNA است، اما آیا این مولکول می‌تواند نقشی در آغاز حیات در جهان داشته باشد؟ احتمالا بله.

ویکتور ریویا (Victor Rivilla)، از شورای ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC)، می‌گوید: «ما نشان داده‌ایم وضعیت شیمیایی در فضای بین ستاره‌ای قادر به تشکیل موثر انواعی از نیتریل‌ها است که پیش‌نیاز مولکولی نظریه دنیای RNA است.» طبق این نظریه، دانشمندان RNA را عامل منشا حیات در آغاز جهان می‌داند. درباره زیست فرازمینی چه می‌دانید؟ برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

آغاز حیات

حیات حدود ۳/۸ میلیارد سال پیش، یعنی تقریبا ۷۰۰ میلیون سال پس از شکل‌گیری زمین، روی سیاره ما شروع شد. شاید محققان بتوانند با این اکتشاف آگاهی خود را درباره ابتدای جهان افزایش دهند و متوجه شوند که بلوک‌های سازنده RNA چه نقشی ایفا کرده‌اند.

منبع irna digiato
ستاره

اگه دوطرف این عکس کهکشان راه شیری را نگاه کنید انگارمتقارن هست شاید هم یکطرف سایه انطرف است.