به دانشمندان ناسا در شناسایی ابرهای مریخ کمک کنید+لینک

3 2,622

ناسا ابزاری را فراهم کرده است تا عموم مردم امکان کمک به دانشمندان در شناسایی ابرهای سیاره مریخ را داشته باشند. علاقمندان از طریق پروژه شناسایی ابرها (Cloudspotting) می‌توانند عکس‌های جمع‌آوری‌شده به وسیله مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) ناسا را که از سال ۲۰۰۶ مشغول به فعالیت است، در پلتفرم زونیورس (Zooniverse) بررسی کنند. برای شروع بررسی تصاویر و شناسایی ابرهای مریخی کلیک کنید.

در تصاویر مادون قرمز MRO ابرها به صورت قوس ظاهر می‌شوند و دانشمندان تا به حال خودشان تصاویر را برای یافتن چنین قوس‌هایی کاوش می‌کردند. در حقیقت افراد علاقمند می‌بایست در شناسایی این قوس‌ها که به پیدا کردن ابرهای مریخی منجر می‌شود، به پژوهشگران کمک کنند.

در همین رابطه بخوانید: تصویر ناسا از یخ خشک در مریخ را ببینید

شناسایی ابرهای مریخ

مدیران آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا می‌گویند این اطلاعات ممکن است به محققان کمک کند تا دریابند چرا اتمسفر این سیاره فقط ۱٪ چگالی جو زمین است. شواهد فراوانی نشان می‌دهند که مریخ قبلا جو بسیار ضخیم‌تری داشته است.

شناسایی ابرهای مریخ

همچنین بررسی انواع ابرها به دانشمندان کمک می‌کند تا ساختار جو میانی مریخ را که تقریبا ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بالاتر از سیاره مذکور قرار دارد، مشخص کنند.

مارک اسلیپسکی (Marek Slipski)، محقق JPL، می‌گوید: «ما می‌خواهیم بدانیم که چه چیزی باعث تشکیل ابرها می‌شود؛ به خصوص ابرهای یخ‌آب که از طریق مطالعه آن‌ها می‌توان دریافت بخار آب چگونه در جو بالا می‌آید.» این پروژه همچنین می‌تواند به مطالعات طولانی‌مدت اقلیمی کمک کند تا دانشمندان بهتر بدانند چرا مریخ جو خود را از دست داده است.

منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=67957
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
1 سال قبل

من تو ابرهای زمین موندم چه کمکی میتونم بکنم

مومین
مومین
1 سال قبل

من میتونم بگم در مریخ چرا ابر است خوبم بلد هستم میتوانم کمک کنم

Ahmad
Ahmad
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

تمام سیارات پراکنده نور درونی هستند و جز بینهایت چیز دیگری یافت نخواهند کرد