دوره آموزش نجوم کودکان و نوجوانان را با کیفیتی بالا از اسپاش تهیه کنید

0 7,666

کلاس نجوم برای کودکان

کودکان علایق ذاتی خود را به مسائل روزمره دارند و والدین می‌بایست همیشه آن‌ها را به یادگیری تشویق کنند، اما موضوع‌هایی مانند نجوم نیاز به معرفی دارند، زیرا چنین علومی در زندگی روزانه ما جایگاه کمرنگ‌تری داشته و در کانون توجه نیستند. علاوه بر این، علم نجوم با پیشرفت ابزار رصدی و تلسکوپ‌های نوین نه تنها می‌تواند یک گزینه شغلی بسیار ارزشمند باشد، بلکه یادگیری در مورد جهان خارج و شگفتی‌های حیرت‌انگیز کیهان، دیدگاه کودکان را به زندگی و این دنیا بسیار عمیق‌تر خواهد کرد.

مطالعه اجرام آسمانی و پدیده های فضایی همیشه یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای ما بوده و والدین می‌توانند کودکان را از همان سنین کم که سرشار از علاقه و هیجان برای یادگیری هستند، با دنیای شگفت‌انگیز نجوم آشنا کنند. شاخه مهم دیگری که بسیاری از کودکان علاقمند به دانستن درباره آن هستند، فضانوردی است.

خرید دوره نجوم کودکان

پشتیبانی خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ در واتساپ، تلگرام و ایتا نیز پاسخگوی شما عزیزان هستیم

یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهای تاریخ بشر فرود نخستین انسان‌ها روی ماه در سال ۱۹۶۹ بود. هنگامی که دو فضانورد ناسا برای اولین بار روی سطح قمر زمین قدم زدند، تمام جهان آن را جشن گرفتند. همین اتفاق باعث شده است بسیاری از کودکان از همان سنین کم خود رویای فضانوردی و رفتن به اعماق فضا را در سر داشته باشند.

آموزش نجوم کودکان
آموزش نجوم به کودکان

آموزش نجوم به کودکان اسپاش

دوره آموزش نجوم کودکان اسپاش شامل ۲ ترم می‌شود که هر ترم آن ۸ جلسه است و در مجموع طی ۱۶ جلسه (هر جلسه حدود ۱ ساعت) مطالب کلی نجوم با زبانی ساده و به شکلی جذاب ارائه می‌شوند. مخاطبان این دوره آموزشی عموما کودکان ۵ تا ۱۰ سال هستند.

مدرس این دوره خانم مریم فخیمی هستند که سال‌ها در زمینه آموزش نجوم به کودکان فعالیت داشته و در این کلاس‌ها همراه با پاورپوینت، فیلم و انیمیشن به بیان مباحث مختلف نجومی می‌پردازد. خانم فخیمی همچنین نویسنده و مترجم حوزه نجوم هستند و در انجمن‌های نجومی فعالیت می‌کنند. تمامی کلاس‌ها با کیفیتی بالا ضبط شده‌اند و با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار شما والدین گرامی قرار گرفته‌اند.

ترم اول دوره آموزش نجوم کودکان اسپاش شامل سرفصل‌های زیر می‌شود:

• فضا و فضانوردی (۲ جلسه)
  • منظومه شمسی؛ خورشید و سیاره‌ها (۵ جلسه)
  • صورت‌های فلکی (۱ جلسه)

ترم دوم شامل سرفصل‌های زیر می‌شود:

• مرور منظومه شمسی
  • زمین و حرکات آن
  • نخستین سفر انسان به فضا
  • ماه و ماه‌گرفتگی
  • سفر انسان به ماه
  • خورشیدگرفتگی
  • شهاب‌ها و سیارک‌ها
  • صورت‌های فلکی پاییز

دوره آموزش نجوم آنلاین مجازی

فیلم آموزش نجوم کودکان

در ویدئوی زیر می‌توانید بخش‌هایی از کلاس را مشاهده کنید.

در کلاس‌های نجوم اسپاش، کودکان چه چیزی یاد می‌گیرند؟

در ترم اول این دوره، کودکان ابتدا با کلیات مباحث فضا و فضانوردی آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که شرایط فضانورد شدن چیست. آن‌ها همچنین مطالب جالبی را درباره نحوه زندگی در فضا و ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌آموزند.

در ادامه در رابطه با خورشید و ساختار آن و سپس سیاره های منظومه شمسی مطالب جامعی ارائه می‌شود. در این بخش‌ با پخش انیمیشن‌هایی جذاب، کودکان هر چه بهتر با سیاره‌ها آشنا خواهند شد. در جلسه آخر نیز کودکان درباره مبحث جذاب صورت های فلکی می‌آموزند.

در ترم دوم ابتدا یک مرور کلی روی منظومه شمسی و مشخصات سیاره‌های آن خواهیم داشت، سپس درباره سیاره خانگی‌مان زمین و مشخصات آن نکات جالبی ارائه می‌شود. در ادامه کودکان درباره داستان تاریخی سفر یوری گاگارین (Yuri Gagarin) به عنوان اولین انسانی که به فضا رفت، مطالب جالبی می‌آموزند.

جلسه چهارم مربوط به قمر زمین و حرکات آن است که چگونگی پدیده خسوف یا همان ماه‌گرفتگی نیز در این جلسه شرح داده خواهد شد. جلسه پنجم در ارتباط با ماموریت مشهور آپولو ۱۱ و اولین سفر انسان به ماه است که طی آن نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) و باز آلدرین (Buzz Aldrin)، دو فضانورد ناسا، روی سطح ماه قدم می‌گذارند.

در ادامه علاوه بر توضیحاتی درباره تنها ستاره منظومه شمسی یعنی خورشید، پدیده جالب کسوف یا خورشیدگرفتگی و نحوه وقوع آن به کودکان آموزش داده می‌شود. سیارک‌ها و دنباله‌دارها مباحث دیگر نجومی هستند که در دوره آموزش نجوم به کودکان به تفصیل درباره آن‌ها صحبت می‌شود. در پایان نیز مطالب تکمیلی درباره صورت‌های فلکی مشهور آسمان ارائه خواهد شد.

چگونه کودکان را به نجوم و فضانوردی علاقمند کنیم؟

شما والدین گرامی می‌توانید با انجام برخی اقدامات ساده فرزندان خود را با دنیای نجوم و فضانوردی آشنا کرده و آموزش نجوم برای کودکان را جذاب‌تر کنید. برای معرفی نجوم به کودکان از پنج گام ساده زیر کمک بگیرید.

۱. سقف اتاق کودکان و محل بالای سر خوابیدن او را با طرح آسمان رنگ‌آمیزی و یا نورپردازی کنید. این یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای جلب توجه کودک شما به کیهان و اجرام آسمانی است. شما می‌توانید از هر تصویری مانند آسمان شب، ستارگان، ماه، منظومه شمسی یا حتی تصویر یک کهکشان استفاده کنید. البته فرزند شما می‌بایست به اندازه‌ای بزرگ شده باشد تا تصاویر را تشخیص دهد.

نجوم کودک

با این کار شما علاوه بر ایجاد ساعت‌ها سرگرمی برای کودکان، برخی آموزش‌های مهم و ضروری درباره نجوم نیز به آن‌ها آموخته می‌شود؛ علومی که در دوران مدرسه برای آن‌ها مفید خواهد بود و می‌تواند کودک شما را در سنین بالاتر در مسیر یادگیری شاخه‌های دیگری از علوم نجوم و فیزیک مانند کیهان شناسی و اخترفیزیک قرار دهد.

اگر علاقمند به دکوراسیون‌هایی با طرح‌های فضا و نجوم برای کودکان خود هستید، تیم اسپاش مفتخر است که به شما در این زمینه کمک کند. با توجه به تجربه سال‌ها فعالیت‌های علمی و اجرایی در این حوزه، همکاران ما می‌توانند اتاق فرزندتان را با طرح‌های زیبا و جذاب فضایی و نجومی تزئین کنند. برای این منظور می‌توانید در واتس‌اپ یا تلگرام شماره ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ با ما در ارتباط باشید.

۲. کودکان خود را برای تماشای آسمان شب و ستارگان به بیرون از خانه ببرید. در آسمانی صاف و تا حد امکان به دور از آلودگی‌های نوری شهری می‌توان تجربه‌ای شیرین از تماشای اجرام آسمانی داشت.

همچین تماشای رویدادهای نجومی مانند بارش شهابی در اوقات مشخصی از سال و یا پدیده خسوف (ماه گرفتگی) در آموزش نجوم به کودکان و برانگیختن علاقه آنان به پدیده‌های آسمانی تاثیر زیادی دارد. برای آشنایی با انواع شهاب‌باران و زمان‌هایی در سال که بارش شهابی داریم، مقاله ما را در این باره بخوانید.

همچنین مواقعی در طول سال وجود دارد که سیاره‌هایی مانند مریخ، زهره و مشتری به وضوح با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند. این یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند اوقات خوشی را برای فرزندتان و حتی تمامی اعضای خانواده فراهم کند.

خرید دوره نجوم کودکان

۳. برای فرزند خود کتابهایی در زمینه نجوم و فضا تهیه کنید. اغلب والدین فقط می‌توانند در مورد اصول اولیه نجوم به فرزندانشان مطالبی بیاموزند، در حالی که کتاب‌ها با اطلاعاتی جامع‌تر و عکس‌هایی از اجرام آسمانی، تصویری بسیار عمیق‌تر و دقیق‌تری از آسمان ارائه می‌دهند. کودکان کتاب‌هایی با تصاویر زیاد را بسیار دوست دارند و بارها و بارها آن‌ها را مرور می‌کنند. برای آشنایی با بهترین کتاب های نجوم برای نوجوانان و خرید آنلاین آن‌ها کلیک کنید.

۴. خرید تلسکوپ‌های خانگی برای کودکان و نوجوانان راه دیگری است که پیوند آن‌ها را با دنیای نجوم از همان سنین کم قوی‌تر می‌کند. رصد زنده ماه، مریخ، مشتری و سیاره‌های دیگر برای تخیل کودک معجزه کرده و علایق او را به یادگیری این علم را چندین برابر می‌کند.

البته در نظر داشته باشید حتی تلسکوپ‌های خانگی و آماتور هم قیمت نسبتا بالایی دارند و در صورتی که قصد دارید یکی از آن‌ها را خریداری کنید، حتما ابتدا نسبت به علاقه فرزندتان درباره نجوم مطمئن شوید. برای آشنایی با این ابزار رصدی و راهنمای خرید تلسکوپ کلیک کنید.

تلسکوپ-کودکان-نوجوانان
آموزش نجوم به کودکان

۵. مراجعه به وبسایت‌ها و نرم‌افزارهایی که درباره آسمان شب، ستارگان و صورت‌های فلکی اطلاعاتی مصور ارائه می‌دهند، راهی بدون هزینه و بسیار جذاب برای آموزش نجوم به کودکان است. شما والدین گرامی می‌توانید با مراجعه به مقاله ما درباره وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای نجومی، برای کودکان و حتی اعضای خانواده خود اوقات بسیار لذت‌بخشی را فراهم کنید. نرم افزار آسمان شب تولد یکی از این فعالیت‌هاست که با وارد کردن تاریخ تولدتان، آسمان را در شب تولد خود مشاهده خواهید کرد.

باید در نظر داشته باشید کودکان ذاتا کنجکاو بوده و عاشق سوال کردن هستند؛ از این رو چه خوب است خود شما نیز به عنوان والدین آماده پاسخگویی به سوال‌های فرزندتان باشید. کسب اطلاعات در این زمینه با مطالعه و تماشای مستند‌های نجومی و فضایی راه‌های مناسبی هستند که برای این منظور می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

به علاوه، برای تهیه دوره آموزش نجوم بزرگسالان از سطح مقدماتی تا پیشرفته با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب نیز می‌توانید از دوره‌های جامع اسپاش استفاده کنید. جهت تهیه دوره‌های نجوم بزرگسالان روی لینک (کلاس نجوم) کلیک کنید.