ناسا از پروژه محققان ایرانی حمایت می‌کند

1 6,545

سه محقق ایرانی طرحی به منظور نظارت بر سلامت افراد ارائه داده‌اند که با حمایت ناسا همراه شده است. در فضانوردان، ورزشکاران، بیماران بستری در بیمارستان و همه افراد نیاز به نظارت مداوم بر علائم حیاتی وجود دارد تا علائم و مشکلات خطرناکی که ممکن است در افراد وجود داشته باشد به سرعت شناسایی و پیگیری شوند. این نظارت دائم گاها با اتصال حسگرهای قلبی و تنفسی مستقیما به قفسه سینه، مچ دست یا شکم همراه بوده که بعضا ناراحت‌کننده و محدودکننده است.

هوش مصنوعی و فضانوردی

نگار توسلیان، از موسسه فناوری استیونز (Stevens Institute of Technology) آمریکا و آرش شکوهمند، دانشجوی دکترای او، با همکاری شرکت آمریکایی اتونومس هلث‌کیر (Autonomous Healthcare) ایده‌ای را مطرح کرده‌اند که ناسا نیز با طرح آن‌ها موافقت و از آن حمایت کرده است. این شرکت فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مراقبت‌های ویژه و نظارت بر بیمار توسعه می‌دهد.

گفتنی است مدیرعامل موسسه فناوری استیونز یک ایرانی به نام بهنود غلامی است. کشف جالب دانشمند ایرانی ناسا برای محافظت از سلامتی فضانوردان راببینیدهوش مصنوعی فضانوردی

غلامی می‌گوید: «هدف موسسه فناوری استیونز تجاری‌سازی فناوری نظارت بر علائم حیاتی هم برای کاربردهای فضایی و هم برای کاربردهای بالینی در موارد نظارت از راه دور بیمار است. ما در حال توسعه نسل بعدی سامانه‌های نظارت بالینی هستیم.» به گفته او تمام محاسبات در این سامانه به صورت لحظه‌ای و بدون اتصال به اینترنت انجام می‌شود.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=67676
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناسم
ناشناسم
1 سال قبل

از این دانشمندان ایرانی زیاد برای امریکا زحمت کشیدن پس هیچ ربطی به ایران ندارن. چون بدرد ایران که نمیخورن. اینهاهم فقط 3 سال تو ناسا هستن بعد باید عوض بشوند. این قانونش هست