کاوشگر چین موفق به کشف آب در ماه شد

0 7,590

کاوشگر چین موفق به کشف آب در کره ماه شد. دانشمندان آکادمی علوم چین (Chinese Academy of Sciences) به کمک ماه‌نورد چانگ‌ای-۵ (Chang’e-5) توانستند نشانه‌هایی از وجود آب در ماه را کشف کنند. چینی‌ها در نوامبر۲۰۲۰ کاوشگر مذکور را با هدف بررسی وجود آب و مطالعه نحوه شکل‌گیری قمر زمین به فضا فرستادند و این کاوشگر پس از پایان ماموریت خود توانست حدود ۱.۷ کیلوگرم نمونه شامل سنگ و خاک ماه را جمع‌آوری کرده و به زمین بیاورد.

در همین راستا دانشمندان طبق تجزیه و تحلیل نمونه‌ها موفق به کشف شواهدی از وجود آب در کره ماه شدند. آیا آب در سراسر کره ماه وجود دارد؟

ماه اروپا روسیه

جزئیات کشف آب در ماه توسط ماه‌نورد چینی‌ها

نتایج بررسی این محققان از وجود ماده معدنی آپاتیت (Apatite) در منطقه فرود ماه‌نورد به شکل هیدروکسیل حکایت داشت. به علاوه، محققان بر این باورند حداقل دو منبع آب در ماه وجود دارد که یکی توسط بادهای خورشیدی و دیگری توسط منابع بومی ماه به وجود آمده است.

به طور کلی دانشمندان در خصوص منابع آب در ماه دیدگاه‌های مختلفی دارند؛ برخی معتقدند که آب ماه توسط بادهای خورشیدی یا به دلیل برخورد یک شهاب‌سنگ به وجود آمده است، اما اکنون محققان چینی می‌گویند مواد معدنی مانند آپاتیت دارای مقادیر بسیار کمی از آب بوده و در بخش‌های مختلفی از سطح ماه به شکل نابرابر وجود دارند.

منبع gadgetnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=67670
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها