هواپیمای هایپرسونیک که مسافران را ظرف یک ساعت از توکیو به لس آنجلس می‌برد

0 5,305

استارت‌آپ آمریکایی ونوس ائرواسپیس (Venus Aerospace) در حال توسعه یک هواپیمای هایپرسونیک یا ابرصوت مسافربری بوده که برای پرواز در ارتفاع بسیار بالا طراحی شده است. این هواپیمای فضایی به نام استارگیزر (Stargazer) قابلیت جابجایی ۱۲ مسافر را دارد و در ارتفاع ۵۱.۸ کیلومتری سطح آب‌های آزاد پرواز می‌کند.

وسایل نقلیه هایپرسونیک به حامل‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند با سرعت ۵ ماخ یا بیشتر حرکت کنند؛ استارگیزر قابلیت رسیدن به سرعت ۹ ماخ را دارد. وسیله مذکور با این سرعت مسافران را در عرض یک ساعت از توکیو به لس آنجلس می‌رساند؛ مسافتی که با هواپیماهای متداول یازده ساعت طول می‌کشد. هر ماخ معادل ۱۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است.

به گفته مسئولان این استارت‌آپ، استارگیزر درست مانند یک هواپیمای معمولی با استفاده از موتورهای خود بلند می‌شود، اما در ارتفاع بالا و به دور از فضای شهری، قدرت موتورها به موشک تغییر پیدا می‌یابد. این وسیله نقلیه ۱۰۰ فوت عرض و ۱۵۰ فوت طول داشته و وزن برخاست آن ۱۵۰ هزار پوند خواهد بود.

هواپیمای فضایی ابرصوت مافوق صوت

هرچند از استارگیزر به عنوان هواپیمای فضایی نام برده شده، اما باید توجه داشت حداکثر ارتفاع آن بسیار پایین‌تر از خط کارمان (مرز فرضی بین اتمسفر زمین و فضای بیرونی) است که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری سطح آب‌های آزاد قرار دارد. با این وجود، مسافران همچنان دید بسیار خوبی خواهند داشت و انحنای زمین را به وضوح مشاهده می‌کنند.

اولین آزمایش استارگیزر

اولین آزمایش این وسیله نقلیه سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد و پس از ساخت نخستین نسخه، حداقل پنج سال باید روی قابلیت‌های پروازی آن آزمایش صورت گیرد تا از ایمنی و نحوه عملکردش اطمینان حاصل شود. ونوس ائرواسپیس از سال ۲۰۲۰ مشغول توسعه این حامل است و ۳۳ میلیون دلار برای ساخت آن جمع‌آوری کرده که یک میلیون دلار آن توسط دولت ایالات متحده تامین شده است.

منبع digiato flyingmag
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=67520
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها