دانشمندان ذره جدیدی کشف کردند که می‌تواند ماده تاریک باشد

4 2,912

دانشمندان ذره جدیدی به نام بوزون هیگز محوری (Axial Higgs Boson) را کشف کرده‌اند که تاکنون دیده نشده بود. این ذره می‌تواند گزینه مناسبی برای ماده تاریک باشد. آنچه بوزون هیگز محوری را از بوزون هیگز متمایز می‌کند، گشتاور مغناطیسی آن بوده که در اصل توانایی ایجاد یک میدان مغناطیسی به دلیل قدرت یا سوگیری مغناطیسی است.

این ذره جدید را می‌توان به ذره بوزون هیگز مرتبط دانست که وظیفه اعطای جرم به سایر ذره‌ها را دارد. برخی از یافته‌ها نشان می‌دهد بوزون هیگز محوری رفتار جمعی الکترون‌ها را برخلاف هر حالتی که پیش از این در طبیعت دیده‌ شده است، نشان می‌دهد. درباره پاد ماده، یکی از مواد شگفت‌انگیز خلقت، چه می‌دانید؟ مقاله ما را در این زمینه حتما مطالعه کنید و با خواص بسیار جالب آن آشنا شوید.

ذره جدید زمانی پدید آمد که مواد کوانتومی در دمای اتاق، از نوسان‌های خاصی پیروی کردند و بدین ترتیب محققان توانستند این ذره را با استفاده از پراکندگی نور مشاهده کنند. پراکندگی نور نوعی از پراکندگی بوده که در آن نور در قالب انرژی منتشره پراکنده است.

بوزون هیگز محوری و ماده تاریک

پژوهش دانشمندان حاکی از آن است که بوزون هیگز محوری می‌تواند گزینه مناسبی برای ماده تاریک باشد. ماده تاریک را از آن جهت که همانند ماده معمولی قابل مشاهده نیست، تاریک می‌نامند. حضور این ماده تنها از طریق اثرات گرانشی در محیط مشخص می‌شود و به عقیده دانشمندان بیش از ٪۲۶ محتوای عالم را ماده تاریک تشکیل می‌دهد. با این‌ حال، اثبات اینکه بووزن هیگز محوری همان ماده تاریک است، کاری بسیار دشوار تلقی می‌شود.

ماده تاریک و بوزون هیگز محوری
ماده و انرژی تاریک
مسعود داودی

انرژی تاریک برود ماده تاریک پذیرای کهکشان راه شیری میباشد

مرتضی

چیزی بسیار مهم که از نظر و پرداختن انسان ،دور مانده ،دوران ونحوه ی عینیت یافتن انرژی است .ما اصرار داریم که جرم وجود دارد همانطور که اصرار داریم خدا وجود دارد ،در حالی که آنچه وجود دارد ،،شدت تکرار ،،،است. اینکه ما نمیتوانیم و ذهن ما فگار گشته و رازها ،قدرتنمایی میکنند نتیجه ماندن است ،بودن را برای چیزی به جور اثبات کردن ،در حالی که واقعا وجود ندارد.

hamid