بلو اوریجین ۶ گردشگر فضایی را به لبه فضا برد+فیلم

0 1,783

شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) در پنجمین پرواز فضایی توریستی خود ۶ گردشگر را به وسیله فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) به لبه فضا فرستاد. مسافران در این سفر توانستند برای دقایقی شرایط بی‌وزنی را تجربه کرده و در تاریکی فضا نمای زمین را تماشا کنند.

ماموریت توریسم فضایی مذکور با نام NS-21 روز شنبه ۴ژوئن (۱۴خرداد) ساعت ۱۳:۲۶ به وقت گرینویچ از پایگاه فضایی کام رنچ (Corn Ranch) در ایالت تگزاس به فضا رفت. کل این پرواز از زمان پرتاب حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید و کپسول نیو شپرد طی آن به حداکثر ارتفاع ۱۰۶ کیلومتری سطح آب‌های آزاد رسید؛ سپس در بیابان‌های تگزاس فرود آمد.

در این عملیات برای اولین بار هیچ فرد مشهوری حضور نداشت. ایوان دیک (Evan Dick)، مهندس و سرمایه‌گذار و یکی از مسافران NS-21، پیش از این در ماموریت NS-19 حضور داشت و با شرکت در این ماموریت به اولین مسافر نیو شپرد بدل شد که بیش از یک بار پرواز کرده است.

سفر فضایی توریستی گردشگری
پرتاب فضاپیمای نیو شپرد بلو اوریجین

شرایط پرواز فضاپیمای بلو اوریجین

در بالای فضاپیمای نیو شپرد، کپسول مسافربری گنبدی شکل با پنجره‌های بزرگ قرار گرفته که ظرفیت حمل ۶ مسافر را دارد. این کپسول پس از پرتاب فضاپیمای مذکور و رسیدن به خط کارمان در ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا از بوستر جدا شده و مسافران فرصت می‌یابند تا ضمن مشاهده انحنای زمین، بی‌وزنی را تجربه کنند.

در نهایت بوستر و کپسول به‌صورت جداگانه فرود می‌آیند؛ بوستر با کمک پیشرانه‌های خود و کپسول با کمک چتر نجات در صحرای غربی تگزاس می‌نشینند تا برای استفاده‌های بعدی آماده شوند.

منبع space rocketlaunch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=67189
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها