سونی برای ارتباط بین ماهواره‌ای لیزرهای فضایی می‌سازد

0 289

شرکت ژاپنی سونی از تاسیس شرکت جدیدی خبر داد که با ساخت دستگاه‌هایی، امکان برقراری ارتباط بین ماهواره‌های موجود در مدار را از طریق پرتوهای لیزر فراهم آورده تا آن‌ها را از ارتباط با زمین برای تبادل پیام با یکدیگر بی‌نیاز کند.

شرکت ارتباطات فضایی سونی (Sony Space Communications Corp) در این راستا قصد دارد تا از فناوری لیزر برای مقابله با محدودیت فرکانس‌های رادیویی استفاده کند. دستگاه‌های مورد نیاز بر روی ماهواره‌های موجود در فضا و ماهواره‌هایی که با ایستگاه‌های زمینی در ارتباط هستند، نصب خواهند شد.

اولین آزمایش موفقیت‌آمیز سونی با لیزر فضایی

سونی اعلام کرد که یکی از اولین آزمایش‌های موفقیت‌آمیز خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داده و طی آن، داده‌های تصویری با وضوح بالا را توسط لیزر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به ایستگاه زمینی خود در ژاپن مخابره کرده است.

با این وجود، هنوز مشخص نشده است این شرکت چه زمانی قصد دارد اولین دستگاه‌های خود را برای استفاده تجاری به فضا پرتاب کند. کیوهی ایواموتو (Kyohei Iwamoto)، رئیس این شرکت، می‌گوید: «میزان داده‌های مورد استفاده در فضا سال به سال در حال افزایش بوده، اما میزان امواج رادیویی موجود بسیار محدود است.»

سونی لیزر فضایی

سونی در حالی از تاسیس شرکت جدید خبر می‌دهد که اسپیس‌ایکس نیز دستگاه‌های ارتباطات لیزری خود را می‌سازد و اولین بار در اواخر سال گذشته میلادی آن‌ها را با ماهواره‌های استارلینک خود به فضا پرتاب کرد.

منبع digiato mehrnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=67170
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها