پرتاب ماهواره‌های اولین منظومه خصوصی ترکیه آغاز شد

2 6,027

شرکت اسپیس‌ایکس اولین ماهواره منظومه شرکت پلن-اس (Plan-S) ترکیه را که قرار است با هدف ارائه خدمات اینترنت اشیا توسعه یابد، به فضا پرتاب کرد. پلن-اس قصد دارد سه ماهواره از منظومه خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در مدار زمین قرار دهد که دو ماهواره دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی توسط همین شرکت به فضا فرستاده می‌شوند.

خدمات‌رسانی این ماهواره‌های مخابراتی از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و به بخش‌های مختلفی از جمله حمل‌ونقل، مالی، انرژی، هواشناسی، هوانوردی و کشاورزی ارائه خواهد شد. شرکت مذکور همه عناصر ماهواره‌ای لازم از جمله زیرسامانه‌های ارتباطاتی، مدیریت نیرو و کنترل ماموریت را خود برعهده دارد. برای آشنایی کامل با مخابرات ماهواره‌ای کلیک کنید.

پلن-اس در اواسط سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ماهواره‌ای خصوصی ترکیه تاسیس شد و از امکانات ساخت و آزمایش فناوری ماهواره‌ها برخوردار است. این شرکت در نظر دارد به ارائه خدمات اینترنت اشیا به ترکیه و همچنین آسیای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا بپردازد.

ماهواره اینترنت اشیا منظومه ماهواره ای

تاریخ انجام عملیات

گفتنی است این عملیات روز چهارشنبه ۲۵مه (۴خرداد) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) در ایالت فلوریدا انجام شد و طی آن ده‌ها ماهواره کوچک از شرکت‌های مختلف سراسر جهان سوار بر ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) روانه مدار لئو شدند. پس از پرتاب سه ماهواره اول، استقرار سایر ماهواره‌های منظومه پلن-اس در مدار در سال آینده میلادی صورت می‌گیرد.

منبع newstextarea rocketlaunch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=66866
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
1 سال قبل

چیشد یدفعه ای ترکیه انقدر داره پیشرفت میکنه؟

Ekxan
Ekxan
1 سال قبل
پاسخ به  رضا

چون تورک ها یک کشور متحد هستند