بازگشت محموله‌های مهم فضایی ناسا با تاخیر مواجه شد

یکی از سخنگویان ناسا (NASA) اعلام کرد، فضاپیمای دراگون (Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) با تاخیر به زمین بازخواهد گشت.
شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که بازگشت فضاپیمای دراگون با تاخیر مواجه شده است، زیرا ناسا و اسپیس ایکس بازگشت زودتر این فضاپیما به زمین را خطرناک تلقی کردند و ترجیح دادند که این فضاپیما روز شنبه پنج می به زمین بازگردد.
دراگون یک فضاپیمای تجاری قابل استفاده مجدد با ویژگی حمل شش هزار کیلوگرم، ساخت شرکت اسپیس‌ایکس است.
انتظار می رود که این فضاپیما در یک منطقه «آب فرود» از پیش طراحی شده در اقیانوس آرام، در بخش غربی کالیفرنیا فرود آید.
زمانی که این فضاپیما ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را ترک کند، چهار هزار پوند محموله فضایی را با خود به زمین بازخواهد گرداند.
یکی از آزمایشات صورت گرفته در این فضاپیما، شامل موش‌هایی است که در زیستگاهی که در ایستگاه فضایی بین المللی برای آن‌ها ساخته شده بود، می زیستند.
ناسا اعلام کرد که محققان با تجزیه و تحلیل این موش ها، تاثیر زندگی فضایی برای بدن آن ها را بررسی خواهند کرد.
محموله دیگری که انتظار می‌رود به زمین بازگردد، نمونه‌های بافت انسانی و جانوری است که در فریزر مخصوصی قرار داده شده‌اند.
آزمایش دیگر، ماموریت بررسی مگس میوه در فضا است. دانشمندان در این آزمایش بررسی کردند که چگونه این مگس‌ها حاوی بیش از ۷۵درصد از ژن‌های بیماری زا در انسان هستند.
این تحقیق، روی تاثیر فضا بر سیستم ایمنی مگس میوه و چگونگی پاسخ این مگس ها به عفونت، متمرکز شده است.
این آزمایش، ماموریتی حیاتی است زیرا در آینده این امکان را برای فضانوردان فراهم می‌آورد که بررسی کنند آیا سیستم ایمنی بدن آن‌ها در ماموریت‌های فضایی طولانی مدت، به خوبی به مبارزه با عفونت ادامه می‌دهد یا خیر.
آخرین محموله‌ای که انتظار بازگشت آن وجود دارد، ربات انسان نمای ناسا موسوم به روبونات (Robonaut) است.
احتمالا ناسا این ربات را تعمیر، و دوبارعه به فضا خواهد فرستاد.