برنامه‌های گسترده کره جنوبی برای تبدیل شدن به قدرت مهم فضایی تا سال ۲۰۳۵

0 351

دولت جدید کره جنوبی قصد دارد مجموعه‌ای از پروژه‌های بزرگ فضایی را پیش‌ ببرد تا این کشور را تا سال ۲۰۳۵ به یک قدرت فضایی مهم در جهان تبدیل کند. مقامات این کشور در این راستا همچنین در صدد توسعه روابط بین‌المللی در حوزه فضا به خصوص با ایالات متحده و مشارکت در ماموریت بازگشت به ماه ناسا موسوم به آرتمیس (Artemis) هستند.

از جمله برنامه‌های اعلامی، ایجاد یک آژانس مستقل برای ارائه مدیریت یکپارچه برنامه‌های فضایی غیرنظامی و نظامی در شهر ساچئون (Sacheon) است؛ منطقه‌ای که نزدیک به صد شرکت فضایی در آن مستقرند.

در همین رابطه بخوانید: برنامه ژاپن برای تبدیل شدن به مرکز تجارت فضایی در آسیا

ماهواره نظامی کره جنوبی
نمای اولین ماهواره نظامی کره جنوبی

سایر برنامه‌های فضایی کره جنوبی

از دیگر پروژه‌های یون سوک یول (Yoon Suk-yeol)، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، توسعه یک حامل فضایی قدرتمند برای پرتاب ماهواره‌های این کشور در کوتاه مدت و اکتشاف ماه و مریخ در بلند مدت است. تسریع در تکمیل سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی (GNSS) کره که در مسیر راه‌اندازی کامل تا سال ۲۰۳۵ است، برنامه دیگر یون سوک یول جهت تقویت قدرت فضایی این کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین وعده داده است ضمن تسهیل واگذاری فناوری‌های فضایی از دولت به بخش خصوصی، قوانین این حوزه را اصلاح کرده و مجموعه‌ای را به منظور رشد صنعت فضایی نوپای کره ایجاد کند.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=66357
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها