دوره آموزشی و کسب درآمد از پهپاد سمپاشی کشاورزی

4 11,451

پهپاد کشاورزی و پهپاد سمپاش

دوست دارید کارآفرین باشید و از طرفی به طبیعت و طبیعت‌گردی علاقه دارید؟! دوست دارید هم سفر کنید و هم درآمد بالایی داشته باشید؟! می‌خواهیم شغلی را به شما معرفی کنیم که از طریق آن با سرمایه‌ای کم می‌توانید درآمدی افسانه‌ای داشته باشید!! شاید این شانس شما برای آغاز یک کسب و کار عالی باشد!

شما با داشتن یک پهپاد کشاورزی با سرمایه‌ای در حد فقط چند صد میلیون، می‌توانید در روز حداقل ۶ میلیون تومان درآمد کسب کنید و در سال به یک درآمد میلیاردی برسید!!! بله! یعنی فقط در همان سال اول علاوه بر تامین سرمایه اولیه خود، سود عالی داشته باشید. سمپاشی با پهپاد یک شغل نسبتا نوظهور بوده که در اغلب استان‌ها و در تمام طول سال قابل انجام است. مثلا فقط در یک استان کشور یعنی خوزستان همیشه متقاضی این کار وجود دارد و در همه فصول می‌توانید درآمد بسیار عالی کسب کنید. اما چگونه؟

خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ از طریق تماس، پیامک، واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما عزیزان هستیم

شما با یک پهپاد ۱۰ لیتری می‌توانید روزی حداقل ۲۰ هکتار زمین کشاورزی را سمپاشی کنید که در حال حاضر برای هر هکتار بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان درآمد خواهید داشت. با یک حساب سرانگشتی، سمپاشی با پهپاد کشاورزی روزانه حداقل ۶ میلیون تومان برای شما درآمد دارد که این عدد می‌تواند به ۱۰ میلیون تومان هم برسد.

دوره کسب درآمد از پهپاد کشاورزی

ما یک دوره آموزشی برای شما تهیه کرده‌ایم تا به طور کامل با کسب و کار پهپاد کشاورزی و هزینه‌های آن آشنا شوید و اطلاعاتی از نحوه عملکرد و قطعات مختلف آن به دست آورید. تماشای «دوره آموزش تخصصی آشنایی با پهپادهای سمپاش کشاورزی» ضمن کسب اطلاعاتی بسیار کاربردی مفید در این خصوص، مقدمات ورود به این حرفه را برای شما فراهم می‌کند.

شما هم می‌توانید یکی از صاحبان پهپادهای کشاورزی باشید و در نقاط مختلف کشور به فعالیت بپردازید؛ پس این دوره فوق‌العاده را از دست ندهید.

خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ از طریق تماس، پیامک، واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما عزیزان هستیم

دوره آموزش تخصصی پهپادهای سمپاش کشاورزی

در این دوره مهندس محمد‌ امین آهنگری با مدرک کارشناسی ارشد هوافضا از دانشگاه علم وصنعت که چندین سال در حوزه پهپاد سمپاشی فعالیت داشته و در استان‌های مختلفی در سراسر کشور فعالیت‌های عملی در زمین‌های بزرگ کشاورزی را به انجام رسانده است، تجربه‌های بسیار مفید و ارزنده خود را در قالب یک ویدئوی جامع آموزشی حدودا ۴ ساعته در اختیار علاقمندان قرار داده است.

  • این دوره شامل ۴ فصل و در مجموع ۲۰ قسمت است که مباحث این فصل‌ها عبارتند از:
    فصل اول: آشنایی با بازار سمپاشی مزارع (روش‌های رایج سمپاشی مزارع، ورود پهپادها به بازار سمپاشی مزارع، جایگاه پهپادها در بازار سمپاشی مزارع)
  • فصل دوم: آشنایی با پهپادهای سمپاشی (مفاهیم پایه در سمپاشی کشاورزی، قابلیت‌های پایه و پیشرفت پهپادهای سمپاش کشاورزی، آشنایی با عملیات سمپاشی با پهپاد)
  • فصل سوم: زیرسیستم‌های پهپادهای کشاورزی (زیرسیستم بدنه، زیرسیستم پیشرانش، زیرسیستم ناوبری و هدایت، زیرسیستم تامین وتوزیع نیرو، زیرسیستم سمپاشی)
  • فصل چهارم: الزامات کسب و کار (موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری، مسائل حقوقی پهپادهای سمپاش، تیم‌سازی و نیروی انسانی، بازاریابی و فروش خدمات سمپاشی با پهپاد، راهنمای خرید پهپاد سمپاش کشاورزی)
    این دوره باکیفیت و کاربردی را با ۳۰ درصد تخفیف تهیه کنید.

خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ از طریق تماس، پیامک، واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما عزیزان هستیم

در ویدئوی زیر تیزر این دوره باکیفیت و بسیار کاربردی را تماشا کنید.

سمپاشی با پهپاد چگونه است؟

در ایران به عنوان یک کشور چهار فصل که صنعت کشاورزی در آن یکی از پایه‌های اقتصاد محسوب می‌شود، کشاورزان طی تمام فصول سال در حال فعالیت هستند و سالانه میلیون‌ها هکتار زمین کشاورزی در سراسر کشور زیر کشت می‌رود. این زمین‌ها برای اینکه محصول باکیفیتی ارائه دهند و در نتیجه کشاورزان بتوانند درآمد مناسبی از آن‌ها کسب کنند، می‌بایست سمپاشی یا محلول‌پاشی شوند.

سمپاشی برای دفع آفات و از بین بردن علف‌های هرز صورت می‌گیرد و محلول‌پاشی نیز به صورت کود مایع انجام می‌شود تا گیاهان را تقویت کند. این عملیات‌ها با استفاده از پهپاد کشاورزی قابل انجام هستند و کسی که اقدام به تهیه پهپاد سمپاشی کند، می‌تواند چنین خدماتی را به کشاورزان سراسر کشور در تمام فصول سال ارائه دهد. برای خرید دوره آموزشی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ از طریق تماس، پیامک، واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما عزیزان هستیم

قیمت و خرید انواع دستگاه سمپاش کشاورزی

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت تخصصی spash.ir در حوزه پهپاد کشاورزی علاوه بر آشنایی با انواع این پهپادها، از قیمت آن‌ها کسب اطلاع کرده و اقدام به خرید کنید.

پهپاد سمپاش
اپراتوری پهپاد کشاورزی

معرفی جامع پهپاد کشاورزی

امروزه در حوزه‌های مختلف شاهد رشد در بهره‌گیری از انواع پهپادها هستیم و این پرنده‌های ساخت انسان بسیاری از نیازها را برآورده کرده‌اند. در این میان استفاده از پهپاد کشاورزی یا پهپاد سمپاش با سرعتی بسیار بالا و خیره‌کننده در سراسر جهان در حال افزایش است، به گونه‌ای که بر اساس برخی گزارش‌ها، انتظار می‌رود بازار پهپادهای کشاورزی از صنعت ۱.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ به رقم ۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد؛ یعنی رشد بیش از ۴ برابری طی فقط ۵ سال!

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط پهپادهای کشاورزی در مزارع، اغلب برای اطلاع‌رسانی بهتر در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود و بخشی از سامانه‌ای است که عموما به آن «کشاورزی دقیق» می‌گویند. در بسیاری از مناطق، استفاده از پهپاد به بخش مهمی از عملیات کشاورزی دقیق در مقیاس بزرگ تبدیل شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده از مزارع توسط این ابزار به کشاورزان کمک می‌کند تا عملیات‌های زراعی خود را برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن برنامه‌ریزی کنند.

البته در حال حاضر از پهپاد کشاورزی در ایران عمدتا برای سمپاشی زمین‌های زراعی بهره گرفته می‌شود که علاوه بر بالا بردن سرعت کار، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نیز به همراه دارد. سایر کاربردهای پهپاد کشاورزی هنوز در کشور ما چندان رایج نیستند، اما تصور بر این است که در آینده نه چندان دور، کشاورزان ایرانی نیز از فناوری‌های نوین پهپادهای کشاورزی بهره‌مند شوند.

در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی برخی مناطق کشاورزی که در آن از فناوری پهپاد بهره گرفته شده است، اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با سمپاشی با استفاده از پهپاد ارائه کنیم. به علاوه، ضمن معرفی فناوری‌های جدید پهپادهای کشاورزی، برخی از مراحل و چالش‌های به‌کارگیری پهپادها را در این حوزه مورد بازبینی قرار می‌دهیم.

سمپاشی با پهپاد کشاورزی

پهپاد کشاورزی چیست؟

پهپاد کشاورزی یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین است که در عملیات‌های کشاورزی برای مقاصد مختلفی چون سمپاشی، بهبود عملکرد و نظارت بر تولید محصولات استفاده می‌شود. پهپادهای کشاورزی اطلاعاتی در مورد مراحل رشد محصول، سلامت آن و همچنین تغییرات خاک ارائه می‌دهند.

در پهپادهای کشاورزی ممکن است از حسگرهای چند طیفی به منظور تصویربرداری از تابش الکترومغناطیسی فراتر از طیف مرئی از جمله مادون قرمز نزدیک و موج کوتاه مادون قرمز استفاده شود. ظرفیت زیادی برای رشد در زمینه پهپادهای کشاورزی وجود دارد و با پیشرفت مداوم فناوری، تصویربرداری از محصولات نیز بهبود خواهد یافت.

خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ از طریق تماس، پیامک، واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما عزیزان هستیم

با داده‌هایی که پهپادهای کشاورزی از محصولات ضبط می‌کنند، کشاورزان می‌توانند محصولات خود را تجزیه و تحلیل کرده و با توجه به اطلاعات دقیقی که در دست دارند، تصمیم‌‌های مناسبی در مورد ادامه فعالیتشان بگیرند. همچنین برنامه‌های نرم‌افزاری برای تجزیه و تحلیل و اصلاح تولید محصولات زراعی، از ظرفیت خوبی برای رشد در این بازار برخوردارند.

کشاورزان یک پهپاد را بر فراز محصولات خود به پرواز درمی‌آورند، مشکل را در یک منطقه خاص به دقت شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای اصلاح آن اتخاذ می‌کنند. چنین امری به کشاورز امکان می‌دهد تا به جای صرف زمان برای بررسی محصولات، بر فعالیت کلی خود که همان تولید محصول است، تمرکز کند.

موضوع دیگری که در حوزه پهپاد کشاورزی بسیار اهمیت دارد، ایجاد امنیت برای کشاورزان و کارگران زمین‌های زراعی است. بهره‌گیری از پهپادها برای موارد مرتبط با امنیت در حوزه‌های مختلفی در حال گسترش است و در حوزه کشاورزی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. استفاده از پهپاد برای نظارت بر مناطق دوردست یا صعب‌العبور یک مزرعه بدون اینکه نیاز به حضور افراد در آنجا باشد، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، امکان نظارت مکرر بر چنین مناطقی را فراهم می‌کند.

دوربین‌های پهپادها می‌توانند یک نمای کلی از عملیات زراعی را در طول روز ارائه دهند تا از پیشرفت عملیات و استفاده مناسب از تجهیزات اطمینان حاصل شود. از پهپادها می‌توان برای نظارت بر حصارها و محصولات باارزش‌تر مانند شاهدانه به جای به‌کارگیری پرسنل امنیتی بیشتر، بهره گرفت.

پهپادها همچنین به منظور محافظت از حیوانات مزرعه و شناسایی حیوانات مفقود در نواحی دور از چراگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پایش چنین مناطقی که ممکن است با پای پیاده ساعت‌ها زمان ببرد، با بهره‌گیری از پهپاد ظرف چند دقیقه انجام خواهد شد.

همان‌گونه که گفته شد عمده کاربرد پهپاد کشاورزی در ایران در حوزه سمپاشی است؛ صنعتی که در کشور ما به سرعت رو به پیشرفت بوده و به لحاظ اقتصادی نیز برای سرمایه‌گذاران در این حوزه، بسیار پرسود است.

پهپاد سمپاش

پهپاد سمپاش

در حال حاضر بهره‌گیری از پهپاد برای سمپاشی زمین‌های کشاورزی در آسیای جنوب شرقی توسعه زیادی داشته است و کشاورزان کره جنوبی تقریبا ۳۰ درصد از سمپاشی زمین‌های کشاورزی خود را توسط پهپادها انجام می‌دهند. پهپادهای سمپاش می‌توانند در مناطقی مانند مزارع چای در ارتفاعات که دسترسی به آن‌ها سخت است، به راحتی پرواز کرده و عملیات سمپاشی را انجام دهند.

استفاده از پهپاد سمپاشی در این گونه مناطق، علاوه بر اینکه نیاز به فعالیت کارگران در شرایط خطرناک را برطرف می‌سازد، بهینه‌سازی سمپاشی را به حداکثر می‌رساند و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کاربردهای دیگر پهپاد کشاورزی

پهپادهای کشاورزی در برخی کشورهای توسعه‌یافته علاوه‌بر سمپاشی، برای موارد مخلتفی استفاده می‌شوند که هر کدام به نوبه خود تاثیر به‌سزایی در بهبود بازدهی فعالیت‌های کشاورزی دارند. در ادامه به کاربردهای مختلف پهپاد کشاورزی و اثر آن در تولید محصولات زراعی می‌پردازیم.

نظارت بر سلامت گیاهان

یکی از کاربردهای پهپادها نظارت بر زمین‌های زراعی و پایش سلامت محصولات است. پهپادهای مجهز به تجهیزات تصویربرداری مخصوص شاخص NDVI (سرواژه Normalized Difference Vegetation) از اطلاعات رنگی دقیق برای نشان دادن سلامت محصولات استفاده می‌کنند.

چنین امری به کشاورزان امکان می‌دهد تا محصولات را در زمان رشد زیر نظر داشته و بتوانند هر گونه مشکلی را به سرعت برطرف کنند. NDVI شاخص تراکم سلامت گیاهان بوده که به زبان ساده نشان‌دهنده سلامت گیاه بر اساس میزان بازتاب طیف الکترومغناطیس توسط آن گیاه است.

پهپادهایی که از دوربین‌های معمولی استفاده می‌کنند، برای پایش سلامت محصول نیز استفاده می‌شوند. امروزه بسیاری از کشاورزان از تصاویر ماهواره‌ای برای نظارت بر رشد، تراکم و رنگ‌بندی محصولات بهره می‌برند، این در حالی است که دسترسی به تصاویر ماهواره ای در این زمینه پرهزینه بوده و در بسیاری از موارد به اندازه تصویربرداری با پهپاد کشاورزی موثر نیست.

از آنجایی که پهپاد کشاورزی در ارتفاعی نزدیک به زمین زراعی پرواز می‌کند، پوشش ابر و شرایط بد نور هنگام استفاده از تصویربرداری ماهواره‌ای اهمیت کمتری دارد و این یکی دیگر از مزایای تصویربردای با پهپاد به جای استفاده از داده‌های ماهواره‌ای است.

به علاوه، تصویربرداری ماهواره‌ای ممکن است نهایتا دقت در حد متر را ارائه دهد، اما پهپاد امکان ثبت تصاویر با دقت میلی‌متر را هم فراهم می‌کند. این بدان معنی است که پس از کاشت، می‌توان مناطقی را که خالی از گیاه مانده‌اند، شناسایی کرده و در صورت نیاز مجددا عملیات کاشت در آن مناطق صورت گیرد. همچنین می‌توان بیماری‌ها و آفات گیاهان را مورد شناسایی قرار داده و فورا نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

انواع پهپاد کشاورزی
پهپاد کشاورزی

نظارت بر شرایط زمین زراعی

پهپاد کشاورزی می‌تواند به منظور نظارت بر سلامت خاک و شرایط مزرعه مورد استفاده قرار گیرد. این پهپادها قادرند نقشه‌برداری‌های دقیق از زمین‌های زراعی شامل ارتفاع نقاط مختلف زمین را ارائه دهند که به کشاورزان اجازه می‌دهد هر گونه بی‌نظمی را در مزرعه شناسایی کنند. داشتن اطلاعات در مورد ارتفاع نواحی مختلف زمین زراعی در تعیین الگوهای زهکشی و نقاط مرطوب یا خشک که امکان پیاده‌سازی روش‌های آبیاری کارآمدتر را فراهم می‌کند، مفید خواهد بود.

برخی از فعالان حوزه خدمات پهپادهای کشاورزی نیز نظارت بر میزان نیتروژن خاک را با استفاده از حسگرهای پیشرفته ارائه می‌دهند که امکان استفاده صحیح از کودها، رفع مشکل نقاط با مقدار رشد کم و نیز بهبود سلامت خاک را برای سال‌های آتی فراهم می‌آورد.

خرید محصولات: ۰۹۲۱۳۹۱۰۹۹۶ از طریق تماس، پیامک، واتساپ و تلگرام پاسخگوی شما عزیزان هستیم

کاشتن بذرها

یکی از کاربردهای جدید پهپاد کشاورزی که هنوز گسترش چندانی پیدا نکرده، کاشت بذر است. از این کاربرد در حال حاضر بیشتر در صنایع جنگلداری بهره گرفته می‌شود، اما ظرفیت استفاده‌های گسترده‌تر را در آینده نزدیک دارد.

با به‌کارگیری پهپاد کشاورزی می‌توان عملیات کاشتن بذر را در مناطق با دسترسی سخت انجام داد تا بدین ترتیب کارگران نیز در شرایط خطرناک قرار نگیرند. به علاوه، با تیمی متشکل از دو اپراتور و ده پهپاد که قادر به کاشت ۴۰۰ هزار بذر درخت در روز هستند، می‌توان کار کاشت را بسیار کارآمدتر به انجام رساند.

گرده افشانی

برخی از کاربردهای جدید برای استفاده از پهپادها در حوزه کشاورزی هنوز در حال آزمایش هستند. یکی از این کاربردها که می‌تواند در آینده بسیار رایج شود، گرده افشانی است. محققان در هلند و ژاپن تلاش می‌کنند پهپادهای کوچکی بسازند که قادر به گرده افشانی گیاهان بدون آسیب‌رساندن به آن‌ها باشند. گام بعدی ساخت پهپادهای گرده افشان مستقل است که بدون دریافت فرمان مداوم از اپراتورها فعالیت کرده و بر سلامت محصول نظارت می‌کنند.

هوش مصنوعی پهپاد

یکی دیگر از فناوری‌های مورد استفاده در پهپادها هوش مصنوعی است که با بهبود این فناوری می‌توان آن‌ها را برای زمین‌های کشاورزی کوچک‌تر در کشورهای در حال توسعه کارآمدتر کرد. فناوری‌های کنونی پهپادها در نظارت بر محصولات رایجی مانند ذرت که عموما به عنوان تک محصول در زمین‌های بزرگ زراعت می‌شوند، موثرتر هستند.

عملیات‌های نظارتی پهپادهای کشاورزی بر رشد و سلامت محصولات در پایش مناطقی با تنوع محصول بالاتر و نیز غلاتی که در طول مراحل رشدشان شبیه به هم هستند، کارآمدی کمتری دارند. برای اینکه بتوان سامانه‌ها هوش مصنوعی را برای تشخیص محصولات کمتر رایج و الگوهای کاشت متنوع‌تر آموزش داد، به تلاش بیشتری نیاز است.

آبیاری

از آنجایی که طی سال‌های اخیر و با تغییرات آب و هوایی کشاورزان شاهد خشکسالی‌های فزاینده‌ای هستند، ایجاد راهکارهای آبیاری کارآمدتر امری ضروری به نظر می‌رسد. پهپادهای کشاورزی با استفاده از سنجش امواج مایکروویو قادرند اطلاعات بسیار دقیقی از سلامت خاک از جمله میزان رطوبت را به ثبت برسانند، بدون اینکه گیاهان مانعی برای آن‌ها ایجاد کنند. این بدان معنی است که آب را می‌توان در یک مزرعه به کارآمدترین روش توزیع کرد و از هدررفت منابع آبی جلوگیری به عمل آورد.

قیمت پهپاد سمپاش کشاورزی
آبیاری با پهپاد کشاورزی

قوانین به‌کارگیری پهپاد کشاورزی در کشورها

در حال حاضر مقررات استفاده از پهپاد کشاورزی در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. برای مثال به‌کارگیری پهپاد سمپاش در کانادا قانونی نیست، زیرا مسئولان این کشور معتقدند برای درک تاثیر سمپاشی بر محیط می‌بایست آزمایش‌های بیشتری انجام شود. به علاوه، ممکن است افرادی با استفاده از میکروفون و دوربین در پهپادها اقدام به نقض حریم خصوصی دیگران کنند؛ از این رو نیاز به وضع مقررات در این خصوص لازم به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر برخی پیشنهاد می‌کنند که مقرراتی وضع شود تا فقط متخصصان آموزش‌دیده امکان اپراتوری پهپادهای سمپاش را داشته باشند. مثلا شرکت ژاپنی یاماها (Yamaha) پهپادهای سمپاش تولیدی خود را نمی‌فروشد و خدماتش را به صورت اجاره‌ای و با بهره‌گیری از افراد متخصص خود ارائه می‌دهد.

در آمریکا با ورود پهپادها به حوزه کشاورزی، اداره هوانوردی فدرال (FAA) این کشور کشاورزان را تشویق کرد تا از این فناوری جدید برای بهبود عملیات‌های مزارع خود استفاده کنند. با این حال، با رونق غیرمنتظره پهپادهای کشاورزی، FAA به سرعت از موضوع خود عقب‌نشینی کرد تا قوانین جدیدی وضع شود. این تصمیم به دنبال وقوع حوادثی مانند برخورد پهپادها به هواپیماهایی که محصولات را با سموم سمپاشی می‌کنند، گرفته شد.

در همین راستا FAA و اتحادیه دفتر کشاورزی آمریکا (AFBF) با همکاری یکدیگر در صدد وضع مقرراتی برآمدند تا امکان استفاده مفید از چنین پهپادهایی به شیوه‌ای ایمن و کارآمد فراهم شود.

تعداد زیادی از کشورها مانند مالزی، سنگاپور و استرالیا تاکنون قوانینی را در مورد استفاده از پهپادها اعمال کرده‌اند. البته چنین مقرراتی هنوز در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد و ۱۵ کشور نیز همه عملیات‌های پهپادها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند. اتحادیه اروپا هم به دنبال این است که مجموعه‌ای مشترک از قوانین در مورد پهپادها را برای همه اعضای خود اجرایی کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=66126
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمال فاطمی
جمال فاطمی
1 سال قبل

سلام لطفا اگر دوره حضوری دارید اطلاع رسانی بفرمایید و این قیمت پهپادها چند میشه و یکم بیشتر توضیح بدهید به ادرس ایمیل مرسی
از بهبهان

میثم علی پور
میثم علی پور
1 سال قبل
پاسخ به  جمال فاطمی

سلام لطف کنید در مورد آموزش و نحوه خرید و خدمات پس از فروش اطلاعات و توضیحاتی به بنده بدید .تشکرر

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام من علاقه مند به این حوزه هستم. اگه دوره حضوری دارین ممنون میشم از طریق ایمیل خبر بهم بدین.
یا اگه استخدامی در این حوزه دارین

اسپاش
1 سال قبل
پاسخ به  محسن

سلام
فعلا دوره حضوری نداریم اما در صورت برگزاری از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد