معرفی بهترین و پرطرفدارترین کانال‌های فضایی و علمی یوتیوب

0 2,305

یوتیوب امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای مختلف از جمله ویدئو‌های علمی شامل فضا و نجوم شناخته می‌شود. اما بهترین کانال فضایی یوتیوب و بهترین کانال نجومی یوتیوب کدامند؟ با ما همراه باشید.

بهترین کانال فضایی و نجومی یوتیوب کدامند؟

کانال‌های مختلفی در یوتیوب وجود دارد که در حوزه فضا و نجوم فعالیت می‌کنند. ما در اینجا به معرفی ۱۵ مورد از بهترین کانال‌های فضایی و نجومی یوتیوب به همراه ارائه لینک آن‌ها می‌پردازیم تا به راحتی بتوانید عضو آن‌ها شوید.

SpaceX

پخش زنده و آرشیو ماموریت‌های فضایی شرکت اسپیس‌ایکس، شامل پرتاب فضاپیماهای سرنشین‌دار و بی‌سرنشین و ماهواره‌ها را  می‌توانید از کانال یوتیوب اسپیس‌ایکس تماشا کنید. (عضو شوید)

SPACE (Official)

آخرین پخش زنده‌های اینترنتی، کنفرانس‌ها و رویدادهای مرتبط با فضا را می‌توانید در کانال SPACE (Official) دنبال کنید. این کانال بستری را برای شرکت‌های هوافضا، سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشمندان فراهم می‌کند تا کار خود را به عموم مردم منتقل کنند. (عضو شوید)

VideoFromSpace

با عضویت در این کانال یوتیوب که متعلق به سایت مشهور Space.com است، می‌توانید دانش خود را در زمینه فضا و نجوم تا میزان زیادی بالا ببرید. آخرین نوآوری‌ها و اکتشافات فضایی از موضوعات اصلی ویدئوهای این کانال هستند. (عضو شوید)

SciShow Space

میزبانان SciShow Space همه چیز را از شروع زمان تا آخرین اخبار فوری در اکتشافات فضایی به اشتراک می‌گذارند! ویدئوهای این کانال مفاهیم مختلف اخترفیزیک، ماموریت‌های فضایی سیاره‌های خورشیدی و فراخورشیدی را شرح می‌دهند. (عضو شوید)

کانال یوتیوب فضا
کانال یوتیوب SciShow Space

Primal Space

ویدئوهای این کانال اغلب پروازها و ماموریت‌های فضایی را دربرمی‌گیرند. Primal Space به سوال‌های مبهمی که در مورد فضا  دارید پاسخ می‌دهد. (عضو شوید)

Space and Astronomy

در این کانال انواع مستند فضایی با کیفیت بالا را ببینید، سفرهای بین کهکشانی را تجربه کنید، در مورد پدیده‌های کهکشانی بیاموزید و از مناظر باورنکردنی از فضا لذت ببرید! (عضو شوید)

BPS.space

یادگیری از طریق آزمایش موثرترین راه برای به دست آوردن درک عمیق از مفاهیم جدید است. در همین راستا BPS.space به انجام آزمایش‌های مربوط به هوافضا برای نسل بعدی دانشمندان، مهندسان و فضانوردان می‌پردازد. (عضو شوید)

Raw Space

ویدئوهای فضایی و پخش مستقیم پرتاب حامل‌های فضایی از سراسر جهان را در Raw Space ببینید. ماموریت Raw Space، الهام بخشیدن، آموزش دادن و مشارکت دادن است. با قرار دادن افراد بیشتر در معرض تاریخ علم، دستاوردها، تلاش‌های کنونی و آرزوهای آینده‌ بشر و همچنین نشان دادن سودمندی تفکر علمی، مخاطبان سواد علمی، علاقه‌ و مشارکت بیشتری خواهند داشت. (عضو شوید)

Space News Pod

تجزیه‌وتحلیل جدیدترین فناوری‌های فضایی و نجوم، محتوای کانال Space News Pod هستند. (عضو شوید)

Chabot Space & Science Center

این کانال یوتیوب به علاقمندان نجوم و فضا در هر سنی در مورد سیاره زمین و کیهان آموزش می‌دهد. (عضو شوید)

فضا نجوم یوتیوب
مرکز فضایی و علمی چبت آمریکا

Earth to Space Science

موضوع این کانال علوم زمین، آب‌وهوا و نجوم است و در آن به انجام پروژه‌ها، آزمایش‌ها، بررسی‌ محصولات علمی، اخبار و خلاصه رویدادهای فضایی و نجومی پرداخته می‌شود. (عضو شوید)

Space Snack

این کانال در مورد کاوش در کهکشان راه شیری و شگفتی‌های کیهان است. سازندگان Space Snack عاشق ناسا، اسپیس‌ایکس و همه کسانی هستند که رویای آینده‌ای در فضا را در سر می‌پرورانند! (عضو شوید)

Parisa Bajelan

پریسا باجلان، عکاس آسمان شب، در کانال یوتیوبش به انتشار ویدئوهای مختلفی از جمله آموزش عکاسی آسمان شب و طبیعت می‌پردازد. (عضو شوید)

شما هم در یوتیوب تولید محتوای فضایی و نجومی کنید!

یوتیوب بزرگ‌ترین خدمت اشتراک‌گذاری ویدئو و دومین موتور جستجوی محبوب دنیا بوده و در این سال‌ها به دلایل مختلفی رشد چشمگیری داشته است؛ به طوری که آمارها از عضویت بیش از ۱ میلیارد و چند صد میلیون نفر، آپلود بیش از ۳۰۰ ساعت ویدئو در هر دقیقه و بازدید بیش از ۵ میلیارد ویدئو به صورت روزانه خبر می‌دهند. با وجود چنین آماری، تولید محتوا در یوتیوب به یکی از مشاغل پر درآمد در دنیا تبدیل شده است.

یکی از دلایل علاقه زیاد کاربران و رشد چشمگیر یوتیوب، محتوای ویدیوئی بوده که علاوه بر جذابیت، قابلیت انتقال حجم زیادی از اطلاعات به شکلی موثر با ابعاد مختلف مانند متن، صدا، تصویر و اینفوگرافیک را دارد.

یوتیوب فضا نجوم

چطور یوتیوبر شوم؟

• شناسایی مخاطب

قبل از هر تصمیمی برای انتخاب موضوع تولید محتوا در یوتیوب، ابتدا باید مخاطب خود و نیاز او را شناسایی و بررسی کنید که آیا ویدئوی شما پاسخگوی آن خواهد بود؟
اگر پاسخ قانع کننده‌ای به این سوالات نداشتید، پس نیازمند تحقیق بیشتر هستید. پاسخ به این سوالات شما را در طراحی و برنامه‌ریزی کانالتان کمک خواهد کرد.

• انتخاب موضوع مناسب

با توجه به نیاز مخاطب موضوعی را انتخاب کنید که در آن مهارت و تسلط داشته باشید.

• نوشتن متن

متن ویدئو را طوری بنویسید که انگار مشغول اجرای آن هستید و تا حد ممکن واضح و به زبان خودتان باشد. آن را چندین بار با صدای بلند تمرین، ضبط و بررسی کنید و بهبود ببخشید.

متن را برای شخص دیگری بفرستید یا اجرا کنید و از او بخواهید اشکالات شما را بگوید. اگرچه مورد قضاوت قرار گرفتن شاید برای برخی افراد دلهره‌آور باشد، اما به تدریج به یک روند عادی تبدیل خواهد شد.

چطور یوتیوبر شوم

• آماده کردن تجهیزات ابتدایی

گاهی لازم است از خودتان یا هر چیز دیگری فیلم ضبط کنید که در این صورت وسایلی مانند دوربین، میکروفن و نور لازم خواهید داشت. در برخی موارد نیز لازم است صفحه اسکرین گوشی یا لپ‌تاپ خود را به اشتراک بگذارید. با تجهیزات ابتدایی شروع کنید و به مرور آن‌ها را ارتقا دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، مقاله‌های ما درباره آموزش عکاسی نجومی و بهترین عکسان نجومی را نیز حتما بخوانید.

منبع feedspot alocontent