اولین اقامت طولانی مدت فضانورد امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 262

امارات اعلام کرد فضانوردی از این کشور سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود تا اولین اقامت طولانی‌مدت یک فضانورد از کشوری عربی را رقم بزند. در این ماموریت که توسط شرکت آمریکایی آکسیوم اسپیس (Axiom Space) سازماندهی می‌شود، فضانوردی از طرف مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) امارات به همراه سایر خدمه سوار بر حامل فضایی شرکت اسپیس‌ایکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعزام خواهد شد.

قبلا اولین فضانورد اماراتی به نام هزا المنصوری (Hazza Al Mansoori) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته و مدت هشت روز را در آنجا سکونت کرده است، اما این ماموریت که کرو-۶ (Crew-6) نام دارد حدود شش ماه به طول می‌انجامد. به گفته مایکل سافردینی (Michael Suffredini)، مدیرعامل آکسیوم اسپیس (Axiom Space)، این اولین ماموریت بلندمدتی است که شرکت مذکور به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهد. آکسیوم پیش‌تر نخستین ماموریت تجاری به ایستگاه فضایی را سازماندهی کرده بود.

ماموریت کرو-۶

کرو-۶ ششمین ماموریت عملیاتی فضانوردی خواهد بود که اسپیس‌ایکس برای ناسا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهد. فرمانده و خلبان این ماموریت چهار نفره به ترتیب، استفن بوون (Stephen Bowen) و وارن هوبرگ (Warren Hoburg)، از ناسا، خواهند بود. هویت دو خدمه دیگر از جمله فضانورد اماراتی هنوز اعلام نشده است.

ماموریت کرو
امضای قرارداد بین آکسیوم اسپیس و مرکز فضایی محمد بن راشد برای اعزام یک فضانورد اماراتی به فضا در ماموریت اسپیس‌ایکس
منبع space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65965
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها