چین سامانه‌ای برای مقابله با سیارک‌های خطرناک توسعه می‌دهد

0 167

محمدحسن هجرت: چین قصد دارد ظرف چند سال آینده سامانه‌ای برای شناسایی و مقابله با سیارک‌هایی بسازد که به سمت زمین می‌آیند و ممکن است تهدیدی برای کره خاکی باشند. این کشور برای آزمایش سامانه خود، در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ فضاپیمایی را به سمت یک سیارک خواهد فرستاد تا درباره آن اطلاعات کسب کند و بعد مسیر فضاپیما را تغییر می‌دهد. هنوز جزئیات دقیقی درباره چگونگی عملکرد سامانه مورد بحث منتشر نشده است.

سیارک برج خلیفه

برنامه‌های چین برای توسعه این سامانه

وو یانهوا (Wu Yanhua)، معاون سازمان ملی فضایی چین (CNSA)، می‌گوید: «ما برای ساخت این سامانه دفاعی برنامه‌ریزی خواهیم کرد، نرم‌افزار شبیه‌سازی دفاعی را توسعه داده و تمرین‌هایی را برای مواقع ضروری ترتیب خواهیم داد. ما می‌خواهیم راه‌حل‌های خود را با سایر جوامع بین‌المللی به اشتراک بگذاریم و با آن‌ها برای محافظت از ایمنی سیاره زمین همکاری کنیم.»

در همین رابطه بخوانید: ناسا یک سیارک را با ضربه فضاپیما منحرف می‌کند!

دانشمندان چینی سال‌ها در مورد رویکردهای منحرف کردن سیارک‌های بالقوه خطرناک بحث کرده‌اند و راه‌حل‌های اولیه‌ای را نیز ارائه داده‌اند. محققان چینی در ژوئیه سال گذشته میلادی بیان کردند که حامل‌های فضایی را می‌توان برای برخورد با سیارک‌های بزرگ به فضا پرتاب کرد تا مسیر آن‌ها را منحرف کنند. در سطح بین‌المللی، ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) نیز برنامه‌های آزمایشی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

منبع digiato isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65943
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها