ماهواره مخابراتی نکست به فضا پرتاب خواهد شد

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اعلام کرد که همکاری‌های خود را با شرکت ارتباط ماهواره‌ای ایریدیوم کامیونیکیشنز (Iridium Communications) ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود این شرکت چندین ماهواره  نکست (NEXT) را در ماه می به فضا پرتاب کند.
شرکت ایریدیوم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج ماهواره مخابراتی موسوم به نکست (Next) در حال حاضر در اختیار شرکت اسپیس ایکس قرار دارد. این ماهواره‌ مخابراتی 860 کیلوگرمی توسط شرکت‌های تالس آلنیا (Thales Alenia Space) و اروبیتال ساینسز (Orbital Sciences) تولید می‌شود. ماهواره‌های نکست که بر اساس باس ماهواره‌ای  ELiTeBus-1000 طراحی شده‌اند، به ترانسپاندرهای باند Ka برای ارتباط با یکدیگر و ایستگاه زمینی مجهز شده‌اند و برای مدت زمان 10 تا 15 سال در مدار LEO فعال می‌مانند.

این دو شرکت برنامه دارند تا این ماهواره‌ها را از پایگاه نیروی هوایی واندربرگ واقع در کالیفرنیا به فضا پرتاب کنند.
ناسا (NASA) و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آلمان به پروژه پرتاب این ماهواره‌ها پیوسته‌اند.  این دو سازمان علمی یک سیستم اندازه‌گیری جدید موسوم به GRACE-FO  تولید کرده‌اند که انتظار می‌رود چندین جرم را در داخل و میان جو زمین اندازه‌گیری کند.
GRACE-FO  که یک ماهواره مطالعاتی ناسا مربوط به علوم زمینی و دنباله‌رو ماموریت گریس (GRACE) است به همراه ماهواره  نکست (Next) توسط ماهواره‌بر فالکون ۹ (Falcon9) به فضا پرتاب خواهند شد.
قرار است این ماهواره در تاریخ 19 ماه می سال جاری در مدار زمین قرار گیرد.